|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۳۰۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

مراکز أخذ رای در ۱۴ استان مصر امروز (یکشنبه) درهای خود را به روی رای دهندگان در دومین و آخرین روز از مرحله نخست انتخابات پارلمانی باز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این مرحله شامل حوزه‌های ۱۴ استان جیزه، الفیوم، بنی سویف، المنیا، اسیوط، الوادی الجدید، سوهاج، قنا، الاقصر، اسوان، البحر الاحمر، اسکندریه، بحریه و مطروح می‌شود.

مصری‌ها در انتخابات در دو مرحله آن ۵۶۸ نماینده را برای ۵۹۶ کرسی پارلمان انتخاب می‌کنند و ما بقی نمایندگان را عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر انتخاب می‌کند.

تعداد رای دهندگان در این مرحله به ۳۳ میلیون تن از میان ۶۳ میلیون رای دهنده که حق رای دارند، می‌رسد. انتخابات تحت نظارت قضائی کامل انجام می‌گیرد و سازمان‌های مدنی غیردولتی از کشورهای اروپایی و آفریقایی و یک هیئت از پارلمان عربی نیز بر آن نظارت دارند.

مرحله نخست از انتخابات در میان تدابیر پیشگیری از ویروس کرونا آغاز شد و زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.

قرار است دور دوم انتخابات در ۱۳ استان از جمله قاهره در روزهای هفتم و هشتم نوامبر برگزار شود.

از انقلاب ۳۰ ژوئن این دومین باری است که پارلمان مصر در این باره تصمیم گیری می‌کند.

نیمی از نمایندگان پارلمان مصر به شکل مستقل و نیمی دیگر از طریق ائتلاف‌های حزبی انتخاب می‌شوند و مطابق با قانون این کشور یک چهارم کرسی‌های پارلمان به نمایندگان زن اختصاص می‌یابد.

رای‌گیری در کنار اجرای تدابیر امنیتی شدید و حضور نیروهای ارتش و پلیس مصر آغاز شده است و این نیروها به شکل گسترده‌ای در اطراف کمیته‌های انتخاباتی مستقر شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین