|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۳۰۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز داروی رمدسیویر را به عنوان درمان کرونا به شرکت گیلیاد ساینسز داد.

به گزارش تارنمای آکسیوس، شرکت گیلیاد ساینسز (Gilead Sciences) روز پنجشنبه تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را برای این دارو به عنوان درمان کووید۱۹ دریافت کرد؛ این اولین و تنها دارویی است که این سازمان دولتی ایالات متحده به عنوان درمان کرونا تایید می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا چند ماه پیش مجوز استفاده اضطراری از این دارو را با این استدلال که شواهدی مبنی بر کوتاه شدن دوره بهبود مبتلایان به کووید۱۹ در اثر استفاده از این دارو یافت شده، به رمدسیویر داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نیز که ماه گذشته به کووید۱۹ مبتلا شده بود، تایید کرد که در زمان بستری در بیمارستان نظامی از این دارو به تجویز پزشکان استفاده کرده است.

این اقدام سازمان غذا و داروی آمریکا در حالی است که سازمان جهانی بهداشت این هفته با اشاره به نتایج یک آزمایش ۶ ماهه از درمان‌های کووید-۱۹ ، اعلام کرد: نتایج این مطالعه «شواهد قطعی» نشان داده است که تاثیر داروی «رمدسیویر» و «هیدروکسی کلروکین» در درمان موارد شدید کووید-۱۹ کم یا هیچ است.

مطالعات قبلی، استفاده از سه داروی دیگر هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر و اینترفرون را رد کرده بود. اما یافته‌های آزمایش بالینی داروی رمدسیویر که توسط موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) در ماه آوریل انجام شد، نشان می‌داد استفاده از این دارو سرعت بهبودی افراد مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ را تسریع می‌کند.

شرکت آمریکایی Gilead Sciences سازنده داروی رمدسیویر، با انتشار خبر نتایج مطالعه سازمان جهانی بهداشت، شاهد افت قیمت سهام خود بود. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: داده‌های این مطالعه متناقض به نظر می‌رسند. این یافته‌ها زودهنگام هستند. این شرکت به نتایج سایر مطالعات، مانند مطالعه موسسه ملی بهداشت آمریکا اشاره کرد که مزایای این دارو را تایید کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین