|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۰۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
در همین حال دموکرات‌ها و دیگرانی که معتقدند سیاست‌های ترامپ در مواجهه با بیماری کووید – ۱۹ به رکودی شدیدتر منجر شده ممکن است به این نتیجه برسند که به بایدن رأی دهند. در چنین شرایطی میزان اقبال عمومی به سیاست‌های دولت ترامپ در قبال بحران کرونا اهمیتی دوچندان می‌یابد.

موسسه افکارسنجی گالوپ در پژوهشی پیرامون اولویت‌ها و دغدغه‌های رأی‌دهندگان آمریکایی نوشت: جمهوری‌خواهان و دیگرانی که اقتصاد قوی پیش از بحران کرونا را به یاد آورده و ترامپ را عامل چنان موفقیتی می‌دانند، به امید احیاء اقتصاد در دوران پساکرونا به او رأی خواهند داد.

به نوشته گالوپ، کارزار انتخاباتی ترامپ امیدوار است که رأی‌دهندگان ایالات کلیدی‌ای مانند میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در از این زمره باشند. در همین حال دموکرات‌ها و دیگرانی که معتقدند سیاست‌های ترامپ در مواجهه با بیماری کووید – ۱۹ به رکودی شدیدتر منجر شده ممکن است به این نتیجه برسند که به بایدن رأی دهند. در چنین شرایطی میزان اقبال عمومی به سیاست‌های دولت ترامپ در قبال بحران کرونا اهمیتی دوچندان می‌یابد.

گالوپ نوشت: موضع نامزدها در مورد کرونا مسئله بسیار مهمی برای رأی‌دهندگان آمریکایی است.

چنین مسئله‌ای در نظرسنجی آسوشیتدپرس نیز نمایان شده است.

به نوشته این خبرگزاری، دو نامزد در موضوع اقتصاد رقابت تنگاتنگ دارند و بایدن با ۴۳ درصد حمایت از ترامپ که از ۴۲ درصد اقبال عمومی برخوردار است، پیش است. با این حال، معاون وقت باراک اوباما با اختلاف کاندیدای برتر در زمینهٔ رسیدگی به همه‌گیری کرونا است و ۵۲ درصد پاسخ‌دهندگان به نامزد دموکرات‌ها و ۲۸ درصد آنان به نامزد جمهوری‌خواهان در رسیدگی به این مسئله اعتماد می‌کنند.

 روزنامه گاردین نیز با انتشار نموداری از اختلاف چشمگیر بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌های سراسری، آن را با دیگر رقابت‌های اخیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقایسه کرد و نوشت: به نظر می‌رسد که ترامپ در حال از دست دادن رأی دو دسته از حامیان خود در انتخابات پیشین است: سالمندان و زنان حومه‌نشین.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین