|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۰۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مصطفی دارایی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر افزایش یافته است به ایسنا گفت: به علت بارندگی، برخی از محصولات گوجه فرنگی آسیب دید و همچنین به دلیل تعطیلات، گوجه فرنگی از مبدا کمتر بارگیری شد. از طرفی صادرات هم صورت گرفت و تمام این عوامل باعث افزایش قیمت گوجه فرنگی شد.

رییس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت گوجه فرنگی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر بازار صیفی جات دچار نوسان شد و برخی اقلام مانند گوجه فرنگی و زنجبیل با افزایش قیمت همراه شدند؛ به طوری که قیمت گوجه فرنگی در خرده فروشی های سطح شهر تهران در کمتر از یک هفته از ۴۵۰۰ تومان به بیش از ۹۰۰۰ تومان رسید و زنجبیل نیز براساس گزارش ها تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم فروخته شد. افزایش قیمتی که رییس اتحادیه بار فروشان علت آن را در مورد گوجه فرنگی بازشدن صادرات و آسیب دیدن برخی محصولات و در مورد زنجبیل نیز نوسانات نرخ  ارز اعلام کرد.

مصطفی دارایی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر افزایش یافته است به ایسنا گفت: به علت بارندگی، برخی از محصولات گوجه فرنگی آسیب دید و همچنین به دلیل تعطیلات، گوجه فرنگی از مبدا کمتر بارگیری شد. از طرفی صادرات هم  صورت گرفت و تمام این عوامل باعث افزایش قیمت گوجه فرنگی شد.

وی ادامه داد: از هفته های آینده قیمت گوجه فرنگی متعادل می شود و به  کیلویی۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان خواهد رسید زیرا بار فراوان است و گوجه فرنگی های جنوب و تاکستان نیز آماده ورود به بازار است.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: زنجبیل نیز کالای وارداتی است و در داخل تولید نمی شود؛ بنابراین نوسانات قیمت آن به نوسانات نرخ ارز  باز می گردد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین