|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۳۰۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
امانوئل مکرون خطاب به فرانسوی ها اظهار داشت: «یکی از هموطنان ما به قتل رسید زیرا تدریس می کرد و به شاگردانش از آزادی بیان سخن می گفت.»

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه می گوید حادثه سر بریدن یک معلم تاریخ در حومه پاریس «یک حمله تروریستی اسلامگرا آشکار» بود.

به گزارش یورونیوز، رئیس جمهوری فرانسه جمعه شب در مدرسه محل تدریس یک معلم تاریخ که ساعاتی پیش از آن سر بریده شده بود حضور یافت. این حادثه روز جمعه در شهر کوچک «کونفلان سنت اونورین» در منطقه «ایولین» در نزدیکی پاریس روی داد.

امانوئل مکرون خطاب به فرانسوی ها اظهار داشت: «یکی از هموطنان ما به قتل رسید زیرا تدریس می کرد و به شاگردانش از آزادی بیان سخن می گفت.»

او گفت که همه فرانسوی ها در کنار معلمان هستند و از آنها «دفاع» خواهند کرد. رئیس جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد که «تحجر» پیروز نخواهد شد.

نمایندگان مجلس ملی فرانسه ساعاتی پیش از این سخنان رئیس جمهوری این کشور در واکنش به قتل یک معلم که اخیرا کاریکاتورهای پیامبر اسلام را سر کلاس درس نشان داده بود به او ادای احترام کردند.

رئیس جلسه مجلس ملی فرانسه قتل این معلم در جریان یک «حمله تروریستی هولناک» را محکوم کرد و ژان میشل بلانکر، وزیر آموزش ملی قتل این معلم را «حمله به جمهوری فرانسه» توصیف کرد.

این عضو دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از لزوم «اتحاد» و «قاطعیت» در برابر «تروریسم اسلام گرا» سخن گفت.

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اتحاد ملی» در واکنش به سر بریده شدن یک معلم در نزدیکی پاریس در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک آموزگار به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای شارلی ابدو سر بریده شد. ما در فرانسه به این حد از بربریت غیرقابل تحمل رسیده‌ایم. اسلام‌گرایی در حال جنگ با ما است. ما با زور باید آن را از فرانسه بیرون کنیم.»

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری پیشین فرانسه جمعه شب در واکنش به سر بریدن یک معلم در حومه پاریس در صفحه توئیتر خود نوشت که «تروریسم اسلامگرا» نظام آموزشی این کشور را هدف گرفته است.

نشریه «شارلی ابدو» نیز در واکنش به این حادثه سر بریدن یک معلم در «کونفلان سنت اونورین» تنها چند روز پس از نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام را محکوم کرد. این نشریه فکاهی اخیرا همزمان با محاکمه افراد متهم به همدستی به حمله مسلحانه به تحریریه خود در سال ۲۰۱۵ بار دیگر کاریکاتورهای پیامبر اسلام را منتشر کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین