|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۳۰۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
هیات اجرایی فدراسیون دوباره تشکیل جلسه داد و این بار دکتر بریتانیایی به نام مایکل ایرانی را به عنوان رییس موقت منصوب کرد.

رئیس موقت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در فاصله دو روز برای دومین مرتبه تغییر کرد و نگرانی بابت آشفتگی این رشته دوچندان شد.

به گزارش ایسنا، هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری دو روز پیش اورسلا پاپاندرئا را از ریاست موقت فدراسیون جهانی برکنار کرد و اینتارانات تایلندی - که نایب رییس اول فدراسیون جهانی است - را جایگزین کرد. با توجه به اینکه تایلند به دلیل دوپینگ‌های متعدد از حضور در المپیک محروم است؛ بنابراین این تصمیم که فردی از کشور محروم رییس موقت شود، انتقادهای زیادی را به همراه داشت. از این اینتارانات پس از دو روز خودش به صورت داوطلبانه کنار رفت.

هیات اجرایی فدراسیون دوباره تشکیل جلسه داد و این بار دکتر بریتانیایی به نام مایکل ایرانی را به عنوان رییس موقت منصوب کرد.

سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری در این مورد نوشت: دکتر ایرانی رییس کمیسیون پزشکی و رییس سابق کمیسیون ضد دوپینگ است. او تجربه زیادی در زمینه مبارزه با دوپینگ وحفاظت از ورزشکاران دارد.

او با پذیرفتن این سمت گفت: من از هیات اجرایی سپاسگزارم که به طور موقت ریاست  را به من سپرد. از آنجا که من در انتخابات، کاندیدای سمت ریاست فدراسیون جهانی نخواهم شد ، می توانم به طور کامل بر اصلاحاتی که منجر به برگزاری یک کنگره شفاف و روشن می شود، تمرکز کنم.

ایرانی و هیات اجرایی با استقبال از تشکیل کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی عنوان کردند که رئیس آن برای شرکت در تمام جلسه آینده هیات اجرایی  دعوت خواهد شد.

وی در مورد مبارزه با دوپینگ در وزنه برداری گفت: خوشحالم که یادآوری کنم که هیات اجرایی فدراسیون جهانی تصمیم گرفته است که همکاری  با آژانس بین المللی دوپینگ (ITA) تا سال 2024 تمدید کند.

به گزارش ایسنا، چند ماه پیش تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی متهم به فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک شد از این رو او از سمت خود استعفا داد و هیات اجرایی اورسلا پاپاندرئا نایب رییس فدراسیون جهانی را جایگزین کردند. قرار بود اصلاحات در مدیریت واساسنامه فدراسیون جهانی انجام گیرد و سپس انتخابات فدراسیون جهانی برگزار شود که ناگهان پاپاندرئا نیز از سمت ریاست موقت برکنار شد. گفته می شود دلیل این برکناری اختلاف نظر بین پاپاندرئا و اعضای هیات اجرایی بر سر تغییر در سیستم کسب سهمیه المپیک بود.

کمیته بین المللی المپیک هم در بیانیه ای نسبت به وضعیت نابسامان فدراسیون جهانی وزنه برداری ابراز نگرانی کرد وحتی عنوان کرد با این شرایط جایگاه وزنه برداری در المپیک 2024 در خطر است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین