|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۰۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

چین در جدیدترین مورد از اقدامات محدودیت آمیز تلافی جویانه‌اش علیه آمریکا، هر گونه دیدار مستقیم دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در منطقه نیمه خودمختار هنگ کنگ را با مقام‌ها یا سیاستمداران این دولتشهر ممنوع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست در گزارشی نوشت، این برای دیپلمات‌های آمریکایی الزامی شده برای دیدار با هر یک از مقام‌های هنگ کنگ باید تاییدیه وزارت امور خارجه چین را کسب کنند.

طبق دستور رسمی مقام‌های چین، دیپلمات‌های آمریکایی لازم است این تاییدیه را برای هر گونه دیدار رسمی، خصوصی، ویدیویی و اجتماعی و همچنین دیدار با "هر یک از سازمان‌های و انجمن‌های مربوط به آموزش دولتی یا خصوصی چین و پرسنل آن" کسب کنند.

این تحول بعد از آن علنی شد که به فلیکس چونگ کووک، رهبر حزب لیبرال هنگ کنگ گفته شد، سرکنسول آمریکا در این شهر برای دیدار با او نیاز به دریافت مجوز دارد.

این فرستاده آمریکا تلاش داشت با فلیکس دیدار کند.

اوایل ماه جاری میلادی، دفتر وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ فلیکس را احضار کرده و به او گفت، "اکنون زمان مناسبی برای دیدار او با فرستاده ارشد آمریکا نیست".

چین تقاضا کرد، سرکنسول آمریکا در هنگ کنگ، "جانشینانش یا هر پرسنلی که به نمایندگی از او کار می‌کند باید اول قبل از هر گونه سر زدن به هر یک از تاسیسات دولت محلی چین و یا دیدار با پرسنل این نهادها از دفتر کمیسیونر وزارت امور خارجه چین تاییدیه دریافت کند."

این اقدام چین به عنوان تلافی اقدامات آمریکا در محدود ساختن فعالیت‌های دیپلمات‌های چینی در آمریکا تلقی می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین