|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

رئیس شورای شهر تهران گفت: ماجراجویی و تندروی برخی افراطیون داخلی با شعار خروج ایران از برجام، برای ترامپ می‌تواند به عنوان یک امداد غیبی در انتخابات پیش رو جهت جلوگیری از شکست محسوب شود.

محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره فرارسیدن به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اگرچه جنگ و خشونت جمعی، زشت‌ترین پدیده جهان بوده و هست، اما دفاع از وطن و شرافت میهنی، نماد آزادگی، جوانمردی و یکی از زیباترین صحنه‌های تاریخ بشر است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک رفتار عقلانی، فداکارانه و مبتنی بر واقعگرایی آرمانگرایانه بود و این دفاع پس از هشت سال با پیروزی ملت ایران و حفظ تمامیت ارضی و شرافت ایرانی به نتیجه رسید، افزود: یاد تمامی شهدا و ایثارگران، امام شهدا و زنان و مردان غیوری که با پایمردی این حماسه ماندگار را در تاریخ ایران بزرگ رقم زدند گرامی می‌داریم و امیدواریم بتوانیم ما نیز در این شرایط سخت به وظیفه خود عمل کرده و ایران و ایرانیان را از ورطه چالش‌ها به شرایطی با ثبات و توأم با رفاه و آرامش سوق دهیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: کسانی که آن روز حامی، محرک و مشوق ارتش بعثی عراق برای حمله به ایران بودند، در کمتر از ده سال خود قربانی توسعه طلبی صدام شدند و نتیجه رفتار غیراصولی خود را مشاهده کردند اما بازهم از تجربیات خود درس عبرت نگرفته و امروز دست در دستان رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند.

وی گفت: پیروزی دیپلماسی جمهوری اسلامی بر زیاده خواهی و یکجانبه گرایی ترامپ نیز نشان دیگری از غلبه عقلانیت و میانه روی بر تمامیت خواهی و افراطی گرایی در نظام بین الملل است.

به گفته هاشمی طی ۷۴ سال سپری شده از تشکیل سازمان ملل و تاریخ نظام بین الملل، ایالات متحده هیچگاه با چنین شکست و انزوایی در سطح جهان مواجه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: مشی رهبر انقلاب در مقاومت هوشمندانه و عقلایی، راهبرد ملت ایران در مواجه با یکجانبه گرایی ترامپ است و در این تقابل به همان اندازه که تسلیم و وادادگی، علیه منافع ملی است، ماجراجویی و تندروی برخی افراطیون داخلی با شعار خروج ایران از برجام، برای ترامپ می‌تواند به عنوان یک امداد غیبی در انتخابات پیش رو جهت جلوگیری از شکست محسوب شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین