|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵


به گزارش ایلنا، حسن ذبیحی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی ها، ۱۳ مورد نانوایی متخلف، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به فضای مدارس و چگونگی رعایت شیوه نامه های بهداشتی افزود: از زمان بازگشایی مدارس تاکنون ۱۱۲ مورد بازدید بهداشتی از مدارس داشتیم و تقریبا در ۸۰ درصد موارد، پروتکل ها رعایت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص تکلیف والدین در قبال مدارس و تحصیل فرزندشان،تصریح کرد: طبق اعلام ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش هیچ اجباری در خصوص حضور در مدارس نیست و خانواده خود می‌توانند شیوه تحصیل فرزند خود را انتخاب کنند.

ذبیحی با تاکید بر بر ضرورت رعایت پروتکل ها توسط اصناف و کاسبان اردستانی، خاطرنشان کرد: در اینجا فقط بحث آموزش نیست و موضوع تغییر نگرش و رفتار مردم است که به این امر به سادگی امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به انجام پروتکل های بهداشتی در ادارات اظهار داشت: بیش از ۳۵۰ نقطه اعم از اماکن عمومی، دولتی و خصوصی و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشتی نظارت و رصد می شود.

ذبیحی ادامه داد: اداراتی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند ،طی نامه ای اسامی آنان به فرمانداری اعلام و برخورد لازم انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص اینکه آیا از کودکان نیز تست گرفته می شود، گفت: طبق بخشنامه جدیدی که ابلاغ شده از کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۸ سال، به تشخیص پزشک و درصورت دارا بودن علامت، تست گرفته می‌شود.

ذبیحی اصافه کرد: این در صورتی است که قبلا از افراد بالای ۶۰ سال تست گرفته می‌شد و الان یکی از دلایل زیاد شدن تعداد بیماران، افزایش قدرت بیماریابی است که این نکته ی مثبتی است.

وی در خصوص اعلام موارد فوت کروناییتاکید کرد: ابتدا باید فهمید که حساسیت این موضوع به چه جهت است؟ آیا مرگ و میری که هر روز صدا و سیما از کل جهان و کشور ایران اعلام می کند در جهت رعایت پروتکل ها از سوی مردم کافی نیست؟؟!!

ذبیحی یاد آور شد: آمار فوتی های هر شهرستان باید از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی اعلام بشود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص مبلغ واریزی خیرین و مردم به حساب بیمارستان اردستان، تصریح کرد: تمام هزینه واریز شده صرف لوازم ضدعفونی، بهداشتی و ماسک و ... در عرصه سلامت و خدمت به بیماران شده که تمامی اسناد و مدارک آن موجود است.

وی با اشاره به کمبود انسولین نوومیکس، خاطرنشان کرد: این دارو وارداتی است و ما علاوه بر ارسال نامه به صورت حضوری با معاونت سازمان غذا و دارو استان در رابطه با اینکه سهمیه انسولین اردستان با توجه به تعداد بیماران کافی نیست، صحبت کرده ایم.

ذبیحی تصریح کرد: با این وجود ما افزایش زیادی در سهمیه را شاهد نبودیم و رونوشت نامه ها و مکاتبات را به فرمانداری ابلاغ کردیم تا انشالله این مشکل حل شود.

قیمت واکسن آنفولانزا ۴۲هزارتومان است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره واکسن آنفولانزا، ضرورت استفاده برای کدام گروه مردم و قیمت مصوب آن،گفت: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، زنان باردار، افراد بالای ۶۰سال و افراد دارای بیماری های زمینه ای در اولویت اول برای دریافت واکسن هستند.

وی ادامه داد:این واکسن در تمامی داروخانه ها توزیع می شود و قیمت مصوب آن ۴۲ هزار تومان است.

دکتر ذبیحی با اشاره به اینکه گفته می شود افراد مبتلا قرنطیه را رعایت نمی کنند، تصریح کرد: مواردی را که افراد مبتلا از قرنطینه خارج شدند، توسط پرسنل مرکز جامع سلامت شناسایی و با ابلاغ نامه ای به دادستان معرفی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان درخصوص قیمت تست کرونا، خاطرنشان کرد: تست کرونا در بخش دولتی کاملا رایگان است اما در بخش خصوصی حدود ۵۰۰ تا ۵۸۰ هزار تومان است.

پای کرونا به مدارس شهرستان باز شد

ذبیحی تصریح کرد: در  دو روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴ بیمار از جمله یک دانش آموز پسر 7 ساله از مدرسه روستاهای بخش زواره و یک دانش آموز دختر 10 ساله از مدارس شهر اردستان شناسایی شده است.

ذبیحی گفت: درحال حاضر مجموع بیماران کووید 19 شناسایی شده در شهرستان اردستان 371  نفر می باشد.

وی یادآور شد: وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع بیماری کووید۱۹ به رنگ زرد است. تاکنون 318  نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده اند و تا امروز 1633 آزمایش تشخیص کووید 19 در شهرستان انجام شده است.

اردستان در وضعیت زرد

وی یادآور شد: وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع بیماری کووید۱۹ به رنگ زرد است.

ذبیحی خاطرنشان کرد: هنوز وارد موج دوم ویروس کرونا در شهرستان نشده‌ایم. ملاک روند شیوع بیماری در شهرستان‌ها تعداد موارد مثبت نیست و هر زمانی که وضعیت منطقه‌ای را از نظر شیوع کرونا رنگ بندی می‌کنند بر اساس تعداد بستری و فوت موارد مثبت انجام می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین