|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۳۰۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

مقامات جدیدی در عربستان به بهانه مشارکت در فساد برای انجام تحقیقات دستگیر و بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) روز شنبه به نقل از یک منبع مسئول در «هیات نظارت و مبارزه با فساد اداری» این کشور افزود که این هیات در دوره گذشته به ۲۲۷ پرونده جنایی ۳۷۴ شهروند و افراد مقیم این کشور که دستگیر و تحقیقات از آن‌ها انجام شده بود، رسیدگی کرده و این پرونده‌ها را برای صدور حکم به دادگاه صالح ارجاع داده است.

وی مشارکت مسئولان شهرداری‌های وابسته به استانداری ریاض را از مهمترین و برجسته‌ترین این پرونده‌ها بیان کرد و گفت که یکی از این افراد نماینده امور شهرداری‌ها و دیگری مدیر امور تدارکات و قراردادها در این سازمان است.

این منبع با اشاره به اینکه از خانه‌های این افراد بازرسی شده است، افزود: در بازرسی از خانه‌های آن‌ها علاوه بر شمش‌های طلا و سلاح بیش از ۴۵ میلیون ریال نیز کشف شد.

وی اضافه کرد: متهمان به رشوه‌خواری، جعل و سو استفاده از مناصب شغلی خود اعتراف کردند.

خبرگزاری «واس» با اشاره به اینکه " محمد بن سلمان " ولیعهد سعودی در نامه‌ای به " مازن الکهموس " رئیس هیات نظارت و مبارزه با فساد این کشور از تلاش‌های این هیات در مبارزه با فساد در عربستان تقدیر کرده است.

گروهی از مقامات، شاهزاده‌ها و کارمندان دولتی در عربستان از چند ماه گذشته به بهانه مشارکت در فساد دستگیر شده‌اند.

در همین ارتباط، "سلمان بن عبدالعزیز" شاه سعودی ۱۳ آبان ماه ۹۶ دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمد را صادر کرد و بدنبال آن بود که ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی بازداشت شدند.

به دنبال این بازداشتها، بن سلمان ولیعهد سعودی توانست بیش از ۱۰۶ میلیارد دلار پول نقد، اجناس قیمتی و اموال گران‌قیمت دیگر را در قبال آزادی برخی از شاهزادگان، از آنان دریافت کند.

نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۹۶) حدود ۳۸۱ نفر در عربستان به اتهام فساد مالی و اختلاس بازداشت و بیشتر آن‌ها در هتل "ریتزکارلتون" در ریاض زندانی شدند. در حال حاضر از این عده هنوز چند نفر در بازداشت به سر می‌برند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با دفاع از موج بازداشت مسئولان کنونی و پیشین عربستان و آنچه مبارزه با فساد خوانده است، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

این درحالی است که سازمان‌های حقوق بشری، اقدام عربستان برای بازداشت کسانی که از آن‌ها به عنوان مفسد اقتصادی یاد می‌کند، مخالفان ولیعهد سعودی برای جانشینی پدر دانسته‌اند، تا اقدامی که رسانه‌های عربستانی از آن به عنوان پرونده مبارزه با فساد تعبیر می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین