|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

وزیر خارجه امارات در دیدار با همتای آمریکایی خود و اعضای کنگره آمریکا مدعی پایبندی بلندمدت و مستمر کشورش در قبال مردم فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در دیدار با همتای آمریکایی خود سعی کرد این گونه جلوه دهد که تقویت توافق عادی‌سازی امارات-رژیم صهیونیستی منجر به برقراری صلح و ثبات در منطقه از راه توقف طرح الحاق و مشارکت در ایجاد پتانسیل جدید و مثبت برای تغییر در تمامی مناطق خاورمیانه می‌شود.

در این دیدار ضمن بررسی روابط دوجانبه امارات و آمریکا، بر پایبندی مشترک دو کشور به همکاری در زمینه مبارزه با کرونا، تقویت به اصطلاح "صلح و امنیت" در منطقه خلیج فارس، مبارزه با افراط گرایی و دفع خطراتی که ثبات منطقه را بر هم زده، تاکید شد.

وزیر خارجه امارات در ادامه از اعضای کنگره آمریکا بابت تلاش‌ها و حمایت گسترده‌شان از توافق عادی‌سازی این کشور با صهیونیستی تقدیر و تشکر کرده و مدعی پایبندی بلندمدت و مستمر امارات در قبال مردم فلسطین شد.

همچنین بن زاید بر اهمیت همکاری مستمر امارات و آمریکا در چند دهه اخیر تاکید کرده و آن را از مهم‌ترین روابط استراتژیک امارات دانست و گفت: کشور امارات بیش از یک دهه بزرگترین بازار صادرات کالاها و خدمات آمریکا در خاورمیانه بوده است.

وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن تبریک به مناسب عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی به بررسی پایان اختلافات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پرداخت.

پامپئو در این دیدار بر لزوم پایان دادن به اختلافات بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین