|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۳۰۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵


دادستان نظامی‌ استان تهران گفت: رأی بدوی پرونده حادثه تروریستی رژه خونین سال ۹۷ اهواز صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حوالی ساعت ۹ صبح شنبه سی و یکم شهریور ماه سال ۹۷ در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اهواز و در پادگان ۹۲ زرهی اهواز هنگامی که نیرو‌های ارتش در حال رژه رفتن بودند، حمله خونینی رخ داد.

در این حمله چندین نفر از نظامیان و مردم عادی کشته شدند و پس از این حمله گفته شد گروه تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است، البته پس از آن این گروه این موضوع را رد کرد.

پس از این حادثه دردناک رئیس کمیسیون وقت مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که حادثه بر اثر سهل انگاری به وقوع پیوسته و ایجاد چنین اتفاقی به دلیل اشتباهات امنیتی بوده است.

مهاجمان مسلح مسیر یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش را به رگبار گلوله بستند و بر اساس گزارش‌های اولیه حادثه، ۲۵ نفر از غیرنظامیان و نظامیان کشته و ۶۰ نفر هم زخمی شدند، البته در این میان یک کودک چهار ساله هم به چشم می‌خورد.

پرونده متهمان حادثه رژه اهواز با صدور قرار جلب به دادگاه ارسال شد

غلامعباس ترکی دادستان نظامی‌ استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: در این حادثه عوامل جنایتکار وابسته به گروهک‌های تکفیری با تیراندازی‌های بی هدف، جمعی از مردم را به گلوله بستند و نهایتاً با تیراندازی نیرو‌های نظامی و انتظامی حاضر در صحنه به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: این افراد فریب خورده فکر می‌کردند که با این جنایت، می‌توانند اقتدار نیرو‌های مسلح را خدشه‌دار کنند، اما این حادثه عزم مدافعان امنیت را برای اضمحلال گروه‌های تکفیری راسخ‌تر کرد و بساط آنان را برچید.

دادستان نظامی‌ استان تهران در پاسخ به سؤالی درباره نتایج رسیدگی به پرونده این حادثه گفت: همان گونه که رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی تأکید کرد، از همان ابتدا رسیدگی دقیق و قاطع به قصور و تقصیر‌ها در وقوع این حادثه در دستور کار دادسرای نظامی تهران قرار گرفت.

ترکی افزود: بر همین اساس در مورد تعدادی از متهمان که مرتکب کوتاهی شده بودند، پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

این مقام قضایی گفت: جلسات محاکمه تعدادی از متهمان، هفته قبل به پایان رسید و حکم بدوی نیز صادر شده که البته این حکم قابل اعتراض است، همچنین در جریان تیراندازی چندین تن از مهاجمان کشته و زخمی شدند و پس از آن موضوع هم چندین نفر در حادثه دستگیر شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین