|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۳۰۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی گفت، تا زمانی که ایران مسیر خود را ادامه دهد ساز و کار فشار ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با یک نشریه آمریکایی به تداوم راهبرد فشار دولت کشورش بر ایران برای تحقق اهداف کاخ سفید اشاره کرد.

مایک پامپئو در گفت‌‌وگوبا نشریه «بریت بارت» مدعی شد که ایران تهدید نخست علیه ثبات در منطقه است و یکی از دلایل توافق صلح تل آویو با امارات و بحرین و حتی توافق صلح در افغانستان به دلیل تهدید ایران بوده است.

وزیر خارجه آمریکا در آغاز این مصاحبه گفت،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یک راهبردی را تعیین کرد که چگونه آمریکا را از بی ثباتی و تهدیدهای خاورمیانه در امان نگه دارد.

وی در بخشی از این مصاحبه گفت، این کار با شناسایی عامل اصلی بی ثباتی در منطقه یعنی ایران آغاز شد.

وزیر خارجه آمریکا به راهبردهای ترامپ در کاهش و خارج ساختن نظامیان ایالات متحده از افغانستان و عراق و سوریه اشاره کرد و افزود، در این راهبرد فشار سنگین تحریم‌ها بر ایران و سپس تببین یک راهبرد برای صلح خاورمیانه که چند قطعه وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا با تحقق برخی راهبردهای آمریکا در خصوص رژیم صهیونیستی و ادعای فواید اقتصادی توافقنامه‌های صورت گرفته یا در شرف انجام در منطقه گفت: «ما با شکست داعش در عراق نیز پیشرفت کرده ایم. همه این موارد برای کاهش خطر در خاورمیانه تمرکز یافته‌اند. امیدواریم که ایرانی‌ها ببینند راهی برای آنها نیز وجود دارد، اما تا زمانی که آنها مسیر خود را ادامه دهند، ساز و کار فشار ادامه خواهد یافت.»

پامپئو در خاتمه افزود، کاری که آمریکا به بهترین وجه انجام می‌دهد خلاقیت، نوآوری، توانایی ایجاد فرصت‌های خوب در سراسر جهان و برقراری صلح از طریق قدرت است. ما تمرکز بسیاری برای اطمینان یافتن از وجود بازیگر بد داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین