|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۳۰۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
همان‌طور که می‌دانید امسال به دلیل شیوع کرونا با تدبیر ستاد نیروهای مسلح تصمیم بر این شد که رژه پیاده و موتوری که هر ساله برگزار می‌شد را نداشته باشیم و این رژه لغو شد. اما ان‌شاءالله بتوانیم مثل سال‌های گذشته این حرکت غنی و حماسه‌ای و افتخار جاودان را با دیگر برنامه‌ها به نسل جدید انتقال دهیم و در این راستا گام برداریم.

فرمانده‌ ارتش در جنوب غرب کشور با اشاره به حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز، گفت: به همین مناسبت در تاریخ ۳۱شهریورماه کلنگ‌زنی ساخت المان شهدای این حادثه در پارک سبحان، محل حادثه تروریستی انجام شود.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی، در نشست خبری مشترک چهلمین سالگرد دفاع مقدس که امروز ۲۶ شهریورماه در محل صدا و سیمای خوزستان برگزار شد، با قدردانی از تلاش پیشکسوتان، آزادگان، رزمندگان و جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس در واقع یک تاریخ نورانی و درخشان در تاریخ این مرز و بوم بوده و یک حماسه و فرهنگ غنی است که به گفته مقام معظم رهبری نیز دفاع مقدس یک گنج است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید امسال به دلیل شیوع کرونا با تدبیر ستاد نیروهای مسلح تصمیم بر این شد که رژه پیاده و موتوری که هر ساله برگزار می‌شد را نداشته باشیم و این رژه لغو شد. اما ان‌شاءالله بتوانیم مثل سال‌های گذشته این حرکت غنی و حماسه‌ای و افتخار جاودان را با دیگر برنامه‌ها به نسل جدید انتقال دهیم و در این راستا گام برداریم.

فرمانده‌ ارتش در جنوب غرب کشور با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای هفته دفاع مقدس در خوزستان، گفت:‌ به دلیل قطع زنجیره کرونا، تصمیم ستاد نیروهای مسلح بر این بود که به جای رژه پیاده و موتوری که هر ساله انجام می‌شد، برنامه‌های جایگزین در نظر بگیرد. در این راستا حدود ۱۲ برنامه اصلی در دستور کار است که البته برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده که اجرا خواهند شد.

وی افزود: با توجه به این‌که نیروهای مسلح در حوادث و بلایا در کنار ملت بوده و کمک‌های مؤثر و مستمری داشته‌اند، در هفته دفاع مقدس نیز توزیع بسته‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی مرتبط با کرونا همراه با وصیت‌نامه و سیره شهدا را خواهیم داشت. همچنین تجلیل از کادر درمان بیمارستان‌های فعال از جمله بیمارستان نیروهای مسلح، نصب تصاویر مقایسه‌ای رزمندگان دفاع مقدس و رزمندگانی که اکنون در صف اول سلامت تلاش می‌کنند، تجلیل از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت، توزیع کتاب با موضوع خاطرات شهدا، نصب بنر با موضوع دفاع مقدس، ارائه کمک‌های مؤمنانه، انجام مصاحبه‌های تصویری و صوتی با فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و تولید محتوای متنی و فیلمی با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته دفاع مقدس هستند.

بیدادی بیان کرد:‌ همچنین یاد و خاطره شهدای عملیات تروریستی ۳۱ شهریورماه با حضور در محل حادثه گرامی داشته خواهد شد. در همین روز نیز مسئولان در ویدئو کنفراس سراسری با مضمون دفاع مقدس در خدمت حضرت آقا خواهیم بود. افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس در آبادان در تاریخ دوم مهرماه و افتتاح نمایشگاه با همت نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و دیگر ارگان‌ها در تاریخ ۳۱ شهریورماه در محل نمایشگاه‌های دائمی اهواز به مدت یک هفته از دیگر برنامه ها محسوب می‌شوند. همچنین غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران هم مدنظر است. ضمن این‌که در تاریخ ۳۱شهریورماه نیز کلنگ‌زنی ساخت المان برای شهدای این حادثه در پارک سبحان، محل حادثه تروریستی انجام می‌شود. به هر حال تمام برنامه‌ها و اقدامات مدنظر در جهت نشر فرهنگ غنی دفاع مقدس هستند. دفاع مقدس متعلق به تمام اقشار جامعه است و جامعه هدف نیز مردم بوده و محوریت دفاع مقدس هم خود مردم است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که خوزستان مهمترین جبهه در دوران دفاع مقدس بود و عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس نیز در این استان انجام شد، ادامه داد: در واقع سرنوشت جنگ بیشتر در خوزستان رقم خورد و بر همین اساس نیز باید از گذشته نگاه ویژه‌ای به استان می‌شد که از نیازهای واقعی و اصلی، بحث باغ‌موزه بود. البته این نیاز دیده و استارت کار از همان چند سال گذشته زده شد ولی روند آن به دلیل کمبود بودجه و دیگر موارد کند است. به هر حال فضای خوبی برای این موزه در نظر گرفته شده که همراه با طراحی بسیار خوب و مدرن است. در هر صورت ساخت باغ موزه باید در خوزستان و اهواز با سرعت و صرف بودجه بیشتر انجام شود تا حق مطلب نیز ادا شود.

فرمانده‌ ارتش در جنوب غرب کشور گفت: امروز در یک جنگ همه جانبه با دشمن هستیم که یکی از آن جنگ‌ها، جنگ فرهنگی است و خاکریزها خانه‌ها هستند و دشمن با بهترین متخصصان خود در حال طراحی است تا فرهنگ خود را به نوجوانان و جوانان ابقا کند و این احساس نیاز و زنگ خطر نواخته شده است. امروز بعد از جنگ این احساس نیاز را نیروهای مسلح داشته‌اند که در کنار پاکسازی تجهیزات خود در راستای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس گام بردارند و مستحضرید که اقداماتی با موضوع دفاع مقدس انجام شده و یک ساز و کار سازمان یافته پیدا کرده که همه در جهت انتقال این فرهنگ غنی است اما این‌که توقع داشته باشیم که این فرهنگ به صورت صد درصد انتقال پیدا کند و در سیره، گفتار و رفتار فرزندان مان جاری و ساری باشد، نتوانسته‌ایم آن طور که ایده‌آل است کار کنیم ولی تلاش‌های مستمر صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از ۲ فیلم تولیدی توسط سپاه ولی عصر (عج) در هفته دفاع مقدس به نام مجموعه "فرشتگان خط مقدم" و "با نوای کاروان" نیز رونمایی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین