|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۰۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

اخبار ضد و نقیض در عراق حاکی است که براثر انفجار بمب در بغداد یک افسر انگلیسی کشته شد اما سفارت انگلیس در بغداد با انتشار بیانیه ای، ضمن تایید حمله به کاروان دیپلمات های انگلیسی، کشته شدن یک افسر را تکذیب کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه تازه تاسیس «سرایا المنتقم» با انتشار بیانیه ای مسوولیت حمله به کاروان دیپلماتیک را در پیش از ظهر امروز در بغداد بر عهده گرفت و در همین راستا کانال خبری «صابرین نیوز» اعلام کرد که یک افسر انگلیسی در این حادثه کشته شده است.

در همین حال سفارت انگلیس در بغداد با انتشار بیانیه ای کوتاه، کشته شدن افسر این کشور را تکذیب کرد.

طبق اعلام بیانیه، یک بسته انفجاری کاروان خودروهای دیپلماتیک سفارت انگلیس را هدف قرار داد اما تلفاتی به دنبال نداشته است.

پیش از این تلویزیون «النجبا» ارگان خبری گروه مقاومت اسلامی «جنبش النجبا» در خبری کوتاه به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد که بمب منفجر شده در یکی از ورودی‌های منطقه امنیتی «سبز» در بغداد، خودرو حامل کمک‌های پشتیبانی برای نیروهای آمریکایی را هدف قرار داده است.

این منبع به خسارت یا تلفات احتمالی انفجار این بمب اشاره نکرده است.

از طرفی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد که بمب منفجر شده یک کاروان حامل دیپلمات‌های انگلیسی را در بغداد هدف قرار داده، بدون اینکه به خسارت احتمالی این حادثه اشاره‌ای کرده باشد.

منابع خبری عراق پیش از ظهر امروز از انفجار شدیدی در منطقه امنیتی سبز خبر دادند که متعاقب آن نیروهای امنیتی این کشور در ورودی حدفاصل بین منطقه امنیتی سبز و جاده منتهی به فرودگاه بغداد به حالت آماده باش درآمدند و نیروهای آمریکایی داخل سفارت این کشور درهای سفارت را بستند.

کانال خبری «صابرین نیوز» نزدیک به گروه‌های نوظهور مقاومت در عراق در همان آغاز وقوع حادثه اعلام کرد که گزارش اولیه از انفجار یک بمب در جاده حدفاصل بین منطقه امنیتی سبز و فرودگاه بغداد که اغلب خودروهای دیپلماتیک آمریکا از آن عبور می‌کنند، حکایت دارد.

سفارت آمریکا در منطقه امنیتی سبز بغداد بامداد سه شنبه نیز در معرض حمله چند موشک «کاتیوشا» قرار گرفت که سامانه پدافند هوایی مستقر در سفارتخانه آنها را هدف‌گیری و منهدم کرد.

سفارت آمریکا به دلیل اصرار واشنگتن به ادامه حضور نظامیانش در عراق در ماه‌های اخیر در معرض حملات مکرر کاتیوشا قرار گرفته است.

شماری از گروه‌های نوظهور مقاومت در طول ماه‌های گذشته در عراق اعلام موجودیت کرده‌اند که آخرین این گروه‌ها بر خورد نام «سرایا المنتقم» (گردان‌های انتقام) نهاده است و دو روز قبل (۲۳ شهریور ) اعلام کرد که در هفته جاری دست به حملات علیه نظامیان و مواضع آمریکاییها در عراق می‌زند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین