|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۳۰۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: اما با ادامه معاملات امروز و از اواسط روز، بازار روند کاهشی به خود گرفت و با کاهش دلار به ۲۶ هزار تومان، نرخ تمام سکه نیز با ۸۰۰ تومان ریزش به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: با توجه به اینکه شاخص جهانی طلا تغییر آنچنانی نداشته است، تنها عامل مهم در معاملات امروز نرخ ارز بود. بطوریکه افزایش نرخ دلار تا ۲۷ هزار تومان، قیمت هر قطعه سکه تمام با طرح جدید را تا ۱۳ میلیون و ۳۰۰ تومان نیز افزایش داد.

وی ادامه داد: اما با ادامه معاملات امروز و از اواسط روز، بازار روند کاهشی به خود گرفت و با کاهش دلار به ۲۶ هزار تومان، نرخ تمام سکه نیز با ۸۰۰ تومان ریزش به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

این کارشناس رسمی بازار طلا و سکه با بیان اینکه با پایان دادوستد امروز، قیمت‌ها در هاله‌ای از ابهام متوقف شد، ادامه داد: هنوز دلیل این افت شدید قیمت‌ها مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی مربوط به تزریق ارز به بازار است. اما ویژگی مهم معاملات امروز، ایجاد تقاضا در بازار بود که باعث شد تا حباب سکه به یک میلیون تومان افزایش یابد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره با آخرین نرخ انواع سکه و طلا، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ هر قطعه سکه تمام با طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین نرخ هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۸۵ هزار تومان است که نسبت به اوایل صبح کاهش ۲۰۰ هزار تومانی داشته است. با پایان دادوستد امروز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین