|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲

سخنگوی وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی از ادعای مطرح شده در یک رسانه آمریکایی علیه ایران اظهار شگفتی و بی اطلاعی کرد.

به گزارش ایسنا، لونا انجیکنگلله، سخنگوی وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی روز دوشنبه در گفت و گویی با شبکه بلومبرگ در پی ادعای بی اساس مطرح شده در نشریه پولیتکو مبنی بر وجود طرحی از سوی ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی در انتقام به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت که این ادعاها دولت پرتوریا را شگفت زده کرده است.

او با اظهار بی خبری از این موضوع گفت: ما امروز صبح از این گزارش مطلع شدیم.

این مقام آفریقای جنوبی همچنین اظهار کرد که نالدی پاندور وزیر روابط و همکاری بین المللی این کشور ممکن است بعدا بیانیه ای در این باره صادر کند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی، مغرضانه و هدفمند منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی اظهار داشت: به مقام‌های آمریکایی توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده برای فضاسازی ضدایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌الملل پایبندی مداوم خود به اصول و عرف دیپلماتیک بین‌المللی را اثبات کرده است. در مقابل این ایالات متحده و رژیم فعلی در کاخ سفید است که خصوصا در سال‌های اخیر با اقدامات بیشمار خارج از روش‌ها و نرم‌های پذیرفته شده بین المللی از جمله طراحی و اجرای ده‌ها نقشه ترور و مداخلات نظامی و اطلاعاتی، خروج از توافقات پرشمار بین‌المللی، نقض تمامیت ارضی کشورها و ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز مبارزه با تروریسم، بی‌اعتنایی خود به اصول اولیه دیپلماتیک را به نمایش گذاشته و به رژیمی سرکش در عرصه بین‌الملل بدل شده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی کشورمان در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه خواهد داد و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین