|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۳۰۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح اجرای قرنطینه سراسری در سرزمین های اشغالی از مقام خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در میان صهیونیست ها و ناتوانی کابینه رژیم صهیونیستی در مهار ویروس کووید -۱۹ قرار است از روز جمعه طرح قرنطینه سراسری در سرزمین های اشغالی به اجرا گذاشته شود اما صهیونیست های افر اطی به این امر اعتراض دارند بطوریکه حتی وزیر مسکن این رژیم نیز در اعتراض به این طرح کناره گیری کرده است.

در همین رابطه یدیعوت آحارانوت از استعفای وزیر مسکن رژیم صهیونیستی گزارش داده و نوشته است: «یاکوب لیتزمن» وزیر مسکن اسرائیل در اعتراض به تصمیم اجرای قرنطینه سراسری استعفا کرد.

قرنطینه در سرزمین های اشغالی از روز جمعه و هم‌زمان با سال نو یهودی اعمال خواهد شد. به این ترتیب روز «کیپور»، مهمترین روز تقویم یهودی در ۲۷ سپتامبر تحت شعاع قرار خواهد گرفت. لیتزمن همچنین تهدید کرد که در اعتراض به این اقدام، حزب متبوع خود را از اتحاد با کابینه خارج خواهد کرد.

تدابیر پیش رو به گسترده‌ترین شکل بعد از قرنطینه اول که از آخر ماه مارس تا ابتدای ماه می بود، اجرا خواهند شد.

یاکوب لیتزمن، رهبر یهودی‌های ارتدوکس «حریدی» در نامه استعفای خود نوشته است: «این باعث تمسخر و توهین به صدها هزار شهروند خواهد بود. تا به حال کجا بودید؟ چرا تعطیلات یهودی به راهی راحت برای مقابله با کرونا تبدیل شده است؟»

بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار نفر در سرزمین های اشغالی به کرونا مبتلا شده اند که از میان آنها یکهزار و ۱۱۹ نفر مرده و ۱۱۵ هزار نفر نیز بهبود یافته و مابقی نیز تحت مراقبت های پزشکی هستند.

ناتوانی کابینه نتانیاهو در پایان دادن به این وضعیت موجب برگزاری اعتراضات گسترده ای شده که شنبه هر هفته در مقابل محل سکونت نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین