|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۰۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸


ایجاد خطوط اعتباری برای تعاونی های دانش بنیان و تعاونی های اشتغال زا و ایجاد شفافیت از طریق راه اندازی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون بخشی از دستاوردهای حضور محمد کبیری در معاونت امور‌تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

محمد کبیری، معاون امور تعاون در گفتگو با انتخاب در خصوص اقدامات اخیر این معاونت در هفته تعاون گفت: یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در هفته تعاون برگزاری مجمع تعاونی ها به صورت الکترونیکی بود که خوشبختانه اولین مجمع در بستر سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون هفته گذشته همزمان با حضور دکتر جهانگیری در افتتاح طرح های تعاونی برگزار شد.

محمد کبیری در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه نوآوری و تعاونی های دانش بنیان و زنان و جوانان گفت: ایجاد خطوط اعتباری با نرخ ترجیحی ۸ تا ۱۲ درصد برای تعاونی های دانش بنیان ، زنان ، جوانان و توان یابان و صدور ضمانت نامه بدون وثیقه تا سقف ۱.۵ میلیارد برای گروه های هدف از اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

 

محمد کبیری در خصوص تقدیر از تعاونی های برتر نیز گفت: پانزدهمین رویداد تجلیل از تعاونی های برتر در هفته تعاون برگزار شد و ۳۷۰۰۰ تعاونی واجد شرایط حضور در این دوره شدند و از۴۰ تعاونی برتر ملی و استانی تقدیر شد.تعاونی های برتر از تسهیلات یک میلیارد تومانی با نرخ ۱۵ درصد برخوردار می شوند .

محمد کبیری با اشاره به طرح های افتتاح شده در هفته تعاون امسال گفت: در هفته تعاون امسال ۳۸۳ طرح تعاونی با ایجاد اشتغال ۲۶۶۹۰ فرصت شغلی و سرمایه گذاری ۳۰۰۵ میلیارد تومانی افتتاح شد .

محمد کبیری در پایان گفت: اعمال بیست درصد تخفیف حق بیمه کارفرما برای تعاونیهای اشتغالزای جوانان و زنان و ایجاد خط اعتباری برای تعاونیهای مسکن توسط بانک توسعه تعاون با بازپرداخت ۱۰ ساله با الویت تعاونیهای کارگری، ایجاد خط اعتباری بدون نیاز به سپرده گذاری ویژه تعاونیهای توسعه و عمران شهرستان و ایجاد خط اعتباری ۱۲۷۰ میلیارد تومانی از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ ترجیحی در نزد بانک توسعه تعاون برای رسته های صنعتی ، کشاورزی و گردشگری از دیگر خبرهای خوبی بود که در هفته تعاون امسال برای تعاونگران داشتیم.

افتتاح مراکز نوآوری در مهرماه هم از دیگر خبر های خوب بخش تعاون بود .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین