|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۰۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اعلام وضعیت زرد کرونا در این شهرستان گفت: حضور دانش آموزان در مدارس دزفول اختیاری و بیشتر بر پایه آموزش مجازی است.

به گزارش ایرنا علی فرهمندپور شنبه شب به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی درصورت ارسال فرزندان به مدرسه ضروری است.

وی افزود: آموزش چهره به چهره بهترین نوع آموزش است ولی در شرایط کنونی اجباری بر حضور دانش آموزان در مدارس نیست.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص وضعیت بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در دزفول زرد  است که نسبت به وضعیت سفید ۲۵ روز گذشته یک وضعیت هشدار به شمار می‌رود و باید فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک با دقت بیشتری انجام شود.
وی افزود: باید نظارت بیشتری بر فرودگاه و برخی بانک‌های دزفول صورت گیرد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.
فرهمندپور اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شد در شهریور ماه با پیک بعدی کرونا و تداخل آن با آنفلوانزا مواجه شویم که آمار مبتلایان در استان طی چند روز اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: اکنون آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان دزفول افزایش و تعداد موارد ترخیصی از بیمارستان در دزفول کاهش یافته اما خوشبختانه مورد فوتی اخیرا ثبت نشده است.

 سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: باتوجه به اینکه آمار ۸۰ درصد استان به طور ناگهانی افزایش یافته در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تا تمهیدات لازم ازجمله تاکید به استفاده از ماسک، برقراری ایستگاه‌های سلامت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش یابند.
وی افزود: براساس تقاضای مردم طی چند روز گذشته پارک‌ها و بوستان‌های شهرستان بازگشایی شدند اما با توجه به مشورت با دانشگاه علوم پزشکی دزفول از امروز دوباره دستور تعطیلی تفرجگاه‌ها و پارک‌های دزفول صادر شد.

فرهمندپور با اشاره به افزایش آگاهی مردم برای مقابله با کرونا بیان کرد: استفاده از ماسک خطر ابتلا را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و تاثیر بسزایی در کنترل بیماری دارد.

وی درخصوص برگزاری عزاداری‌های محرم نیز گفت: خوشبختانه عزاداری حسینی در دزفول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی برگزار شدند و اغلب روضه‌های خانگی تعطیل و برخی نیز در خیابانها، پارکها و پیاده روها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شدند.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز شنبه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ نفر رسیده است.

شهرستان دزفول در پیک نخست شیوع کرونا در وضعیت قرمز به سر می‌برد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین