|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۳۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
به گفته حجت الاسلام و المسلمین امرودی قرار است خدمات رسانی در 3 نقطه مسیر پیاده روی زائرین مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی حدفاصل نجف تا کربلا صورت گیرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های اربعین حسینی گفت: شهرداری تهران با بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های خود با همکاری سازمان حج و زیارت، بسیج و هلال احمر و با شعار «کربلا، رمز فداکاری و وفاداری» به مدت یک هفته از 19 تا 25 آذر عهده دار خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی شده است و تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم انجام خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی در دومین نشست هماهنگی ستاد پشتیبانی از کاروان‌ها و زائرین مراسم اربعین حسینی شهرداری تهران با اعلام بسیج نیروها و امکانات شهرداری تهران برای خدمت رسانی به زائرین مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: تمام ظرفیت‌های شهرداری تهران از سه روز قبل تا سه روز بعد از اربعین حسینی به مدت یک هفته از 19 تا 25 آذر به زائران اعزامی حرم امام حسین (ع) اختصاص می‌یابد.

وی اعلام کرد: 30 دستگاه اتوبوس در هر یک از محورهای سه گانه چزابه، مهران و شلمچه برای حمل و نقل زائرین حرم سید الشهدا (ع) در اربعین حسینی در نظر گرفته‌ایم که قابلیت افزایش آن نیز به 150 ناوگان به ویژه در روزهای برگشت زائرین وجود دارد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین امرودی قرار است خدمات رسانی در 3 نقطه مسیر پیاده روی زائرین مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی حدفاصل نجف تا کربلا صورت گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فعالیت های امسال شهرداری تهران به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول به مانند سالهای گذشته در تهران و حرکت از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است که مسئولیت اجرای آن بر عهده معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است. بخش دوم در سه محور مناطق مرزی چزابه، مهران و شلمچه تا مرز است که مسئولیت پشتیبانی آن برعهده باغ موزه دفاع مقدس است و بخش سوم از مرز تا کربلا است که مسئولیت آن به بسیج شهرداری واگذار شده است.

از برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای زائرین کربلای معلی در اربعین حسینی ویژه کودکان، زائرین وموکب داران در مسیرمی توان به پیش بینی 200 هزار سربند، 15 هزار پرچم کوچک با شعار هیهات من الذله، راه اندازی ایستگاه بلوتوث، فضاسازی مسیر پیاده روی، برپایی نمایشگاه تصویری، تهیه محتوای صوتی برای کاروان ها و موکب داران با هماهنگی رایزن فرهنگی ایران در عراق اشاره کرد.

شهرداران مناطق 4،5 و6 نیز گزارشی را از چگونگی برنامه ها و اقدامات خود در محورهای چزابه، مهران و شلمچه ارائه دادند که حاضرین جلسه نیز پیشنهادهای خود را جهت خدمت رسانی کیفی به مردم مطرح کردند.

همچنین محسن پیرهادی عضو شورای شهر و رییس سازمان بسیج شهرداری تهران در خصوص برنامه های پیش رو برای اسکان زائرین توضیحاتی بیان کرد و حسن علی غفاری مدیر‌عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران و نماینده شرکت اتوبوسرانی نیز از آمادگی این بخش ها برای ارائه خدمات سلامت و بهداشتی و سرویس های حمل و نقل به زائرین کربلای معلی خبر دادند.

در ادامه سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه آماده سازی و ساماندهی هر یک از محورهای سه گانه چزابه، مهران و شلمچه با کمک مناطق 4،5،6 شهرداری تهران و مدیریت باغ موزه دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: همانگونه که در ارائه خدمات به کاروان‌های زائرین مناطق عملیاتی غرب و جنوب جهادی عمل کرده و ان شاءالله موجب رضایت مردم بوده است.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس بر همدلی، همراهی و همکاری بخش‌های مختلف شهرداری تهران برای اجرای این برنامه تاکید و اظهار امیدواری کرد: در این مرحله که به عنوان یک ماموریت جدید بر عهده باغ موزه دفاع مقدس گذاشته شده است، شهرداران مناطق و همکاران باغ موزه از هیچ کوششی در ارائه خدمت و پشتیبانی کاروان های اعزامی به کربلا دریغ نخواهند کرد.

بر اساس این نشست مقرر شد بخش‌های مختلف شهرداری تهران مانند شرکت اتوبوسرانی، شهر سالم، سازمان زیبا سازی، موسسه همشهری و شهرداری مناطق 4،5 و6 پشتیبانی و همکاری لازم را جهت خدمت رسانی کیفی به مردم را انجام دهند.

در این نشست بر لزوم یکسان سازی ارائه خدمات به زائرین کربلای معلی در اربعین حسینی در تمام محورهای پیش بینی شده، آمادگی 50 پزشک و پرستار برای خدمت رسانی یه زائرین در داخل خاک عراق، خدمت رسانی به زائرین 3 روز قبل و سه روز بعد از اربعین حسینی به مدت یک هفته به زائرین، جمع آوری پسماند زباله در مرزها و نظافت محیطی و تهیه مستندسازی از فعالیت های انجام شده برای آسیب شناسی در سال های آتی تاکید شد.

به گزار ایسنا،به نقل از سایت شهرداری تهران، علاوه بر حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی محمد نائینی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محسن پیرهادی عضو شورای شهر و رییس سازمان بسیج شهرداری تهران، سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس، شهرداران و معاونین اجتماعی مناطق 4 و 5 و 6، عباداله رمضانی مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران، حسن علی غفاری مدیر‌عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، و مدیران اقامتگاه‌های راهیان نور باغ موزه دفاع مقدس و نمایندگان شرکت اتوبوسرانی، موسسه همشهری و دیگر سازمان های مرتبط حضور داشتند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین