|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۳۰۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت: زمینه رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در عزاداری های محرم وجود دارد اما با همکاری حوزه های سیاسی و امنیتی، شناسایی ناقضان احتمالی این پروتکل ها و معرفی آنها به دستگاه قضایی را در دستور کار داریم.

دکتر کیانوش جهانبخش روز سه شنبه در نشست خبری برخط (آنلاین) و تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت هرمزگان افزود: رعایت این پروتکل ها از حقوق عامه است و اگر جایی انحرافی دیده شود دادستان ها در هر کجای کشور به موضوع ورود خواهند کرد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه و رایزنی های انجام شده با واعظان و مداحان و هیات های مذهبی تصریح کرد: درباره کلیت برگزاری مراسم محرم نگرانی جدی نداریم.

احتمال فاجعه کرونایی در زمستان و پاییز

دکترجهانپور در پاسخ به سئوال دیگری درباره پیش بینی وزارت بهداشت از ادامه وضعیت کرونا در ایران اظهار داشت: سه وضعیت ( سناریو ) در وزارت بهداشت پیش بینی شده که در اولین حالت اگر ادامه وضعیت هفته های گذشته و مشابه وضعیت خرداد و تیر باشد رضایت بخش نیست.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت هشدار داد: وضعیت و فرضیه دوم، احتمال رها شدن سامانه در فصل سرد است که به یک فاجعه منجر خواهدشد و سامانه درمانی نیز دیگر ظرفیت مداوا و پذیرش بیماران را نخواهد داشت و در هر حالت وضعیت پاییز و زمستان نگران کننده است.

نسخه شفا در دست همه است

به گفته این مقام وزارت بهداشت، خوش بینانه ترین حالت رعایت همگانی است که به این ترتیب می توان گفت نسخه سه‌گانه شفا در دسترس همگان خواهد بود و می توان آن را واکسنی با ضریب موفقیت ۹۵درصد دانست.

دکتر جهانپور شستنن مداوم دست ها با مواد شوینده و ضدعفونی کننده، رعایت فاصله اجتماعی استفاده از ماسک را نسخه سه‌گانه سلامت همگانی معرفی کرد که می تواند وضعیت کرونا را ثابت کرده یا کاهش دهد.

برای تولید واکسن کرونا به دنبال مسابقه نیستیم

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت:هم اکنون ۲شرکت ایرانی برای تولید واکسن کرونا با معاونت علمی وزارت بهداشت قرارداد دارند ولی در این زمینه دقت و اثربخشی مهمترین اولویت است و برای تولید واکسن با کسی مسابقه نمی دهیم.

دکتر جهانپور افزود: شواهد نشان دهنده ثمربخشی آزمایش های حیوانی در مراحل اولیه است و پس از تایید سازمان غذا و دارو، مجوز مطالعات انسانی و بالینی صادر خواهد شد.

درباره ثمربخشی واکسن پیش بینی نمی کنیم

وی تصریح کرد نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای جهان پیش بینی قاطعی درباره ثمربخشی واکسن کرونا وجود ندارد و ایران نیز رویکرد تبلیغاتی در این زمینه نداشته و تا سال آینده هیچ دورنمایی از واکسن کرونای ایرانی یا خارجی وجود ندارد.

جهانپور در پایان این نشست ضمن تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت هرمزگان، تلاش های دانشگاه علوم پزشکی این استان و کادر بهداشت و درمان و روابط عمومی این مجموعه را سرآمد و یکی از الگوهای برتر کشور معرفی کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین