|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۰۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه این کمیسیون گفت که در این جلسه تاکید شد در دستورالعمل های صدور مجوز کارگزاری ها بازنگری شود.

ابوالفضل عمویی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی در جلسات گذشته خود به بررسی فعالیت های بازار سرمایه در کشور پرداخته بود. پیش از این جلساتی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد و امروز میزبان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بودیم.

وی افزود: آقای قالیباف رئیس سازمان بورس گزارشی از روند تحولات و فعالیت در بازار بورس ارائه کرد، توضیح داد که بازار سرمایه با سرعت خوبی رو به رشد است و در این چهارچوب سرمایه های مردم بیش از قبل وارد بازار سرمایه شده و مشارکت مردم افزایش پیدا کرده است.

عمویی خاطرنشان کرد: در این جلسه تاکید شد که باید درباره آموزش مردم برای حضور در بازار سرمایه اقداماتی صورت گیرد. این کار از طریق سازمان بورس و رسانه ها دنبال شود. در عین حال به مردم توصیه شد از طریق شرکت های واسطه سرمایه گذاری کنند تا امنیت سرمایه آنها حفظ شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز دیدگاه هایشان درباره توسعه فعالیت بازار سرمایه را مطرح کردند. اینکه بازار سرمایه فرصت خوبی برای جذب نقدینگی در کشور است تاکید شد که تعداد کارگزاری های بورس افزایش پیدا کرده و درباره مجوز تاسیس کارگزاری ها هم بازنگری صورت گیرد. در نهایت اعضای کمیسیون بیان کردند که رصدهای خود در بازار بورس را ادامه می دهند.

وی بررسی گزارش کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی را از دیگر موارد کاری جلسه کمیسیون امروز برشمرد و گفت: کمیته مرز جلساتی با دستگاه های مربوطه در موضوع مرز داشته که جمع بندی خود را ارائه کرد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی با ۱۵ کشور مرزهای آبی و خاکی دارد و باید از این ظرفیت بی نظیر به عنوان یک فرصت استفاده شود.

عمویی ادامه داد: تاکید شد که باید از فرصت مرز برای توسعه همکاری ها و ارتباطات با همسایگان کشور بهره برد و فعالیت های مرزی را تقویت کرد که این منوط به تعامل بهتر با همسایگان است. همچنین تاکید شد که باید قوانین مربوط به بازارچه های مرزی کشور مورد بازنگری قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین