|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد جزئیات دیدارش با قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایرنا «محسن هاشمی» روز یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران درباره دیدارش با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، مباحث مختلفی همچون انتخابات شوراها و لوایح و طرح‌هایی که در حال حاضر در مجلس باقی مانده است، مطرح شد.

وی گفت: در این جلسه گفتم که در حال حاضر برخی از قوانین وجود دارد ولی خوب اجرا نمی‌شود که لازم است مجلس به این حوزه ورود کرده و نظارت بر قوانین را مدنظر قرار دهد.

هاشمی افزود: مشکلات شهری و شهرداری و نیازهای لازم جهت حمایت از حمل و نقل عمومی در تهران نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

رسانه‌ها امروز با سخت ترین شرایط روبرو هستند
هاشمی، همچنین روز خبرنگار را به جامعه بزرگ اصحاب رسانه در کشور تبریک گفت و اظهار داشت: جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در اطلاع رسانی، اگرچه بعنوان رکن چهارم دموکراسی نامیده می شود اما تاثیر آن در اصلاح معضلات جامعه، می تواند از هرساختار رسمی عمیق تر باشد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز رسانه های ما در سخت ترین شرایط اقتصادی و فشارهای گوناگون فعالیت می کنند و بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران با مشکل بیکاری، فقدان امنیت و ثبات شغلی، خودسانسوری مواجهند و از سوی دیگر اقتصاد بیمار رسانه ها، امکان فعالیت عمیق، تحقیقی و حرفه ای را فراهم نمی آورد.

وی افزود: به همین دلیل شاهد ظهور شبه رسانه ها در فضای مجازی به عنوان جایگزین رسانه های حرفه ای هستیم که نسبت به کیفیت و صحت محتوای خود مسئولیتی ندارند و جامعه را با شایعات و قضاوت های شتابزده دچار تشویش می کنند.

ضرورت تقویت و تحمل رسانه های داخلی
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: اگر مسئولان کشور نگران وضعیت موجود تاثیر گذاری رسانه های بیگانه و شبه رسانه ها بر افکار عمومی هستند، راه حلی جز تقویت و اعتماد و تحمل رسانه های داخلی ندارند.

وی عنوان کرد: مسئولان باید با افزایش سعه صدر و تحمل نسبت به انتقادات و کم رنگ کردن خطوط قرمز تنگ رسانه های رسمی، امکان افزایش جذابیت و تاثیرگذاری آنها بر افکار عمومی را فراهم کرد که این افزایش مخاطب و بهبود کیفی، معضل اقتصاد رسانه را نیز به تدریج برطرف خواهد نمود.

اعضای شورای شهر تهران پس از دو هفته تعطیلات، از امروز کار خود را آغاز کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین