|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۰۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷

وزیر اطلاع رسانی لبنان با بیان اینکه بیروت بعد از انفجار عصر سه شنبه فاجعه زده شده است تاکید کرد که باتوجه به حجم خسارت مالی و جانی که این انفجار به دنبال داشت نارضایتی و ناراحتی شدید وجود دارد.

منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی لبنان در گفت و گویی که را رادیو اسپوتنیک داشت، گفت: تعداد زخمی های این انفجار به ۴۰۰۰ هزار نفر رسیده است که وضعیت بعضی از آن ها بسیار وخیم است. البته شمار مفقود شدگان هم با توجه به وضعیت بد محله حادثه بیشمار است.لبنان حمایت و کمک چند کشور دوست را دریافت کرده است که این کمک ها هم شامل دارو و تجهیزات پزشکی می شود و هم بیمارستان های میدانی.

او ادامه داد: مقامات ذی صلاح نهایت تلاش خود را به کار می گیرند تا به قربانیان این حادثه آنگونه که بایسته و شایسته آن است کمک کنند. گذشته از این قرار است که تا دقایقی دیگر کابینه درباره این انفجار و شناسایی عاملان آن تشکیل جلسه دهد.میزان بالای این انفجار باعث شده است تا مسئولان لبنانی گمان کنند که یک تجاوز خارجی است اما دستگاه های امنیتی اعلام کرده اند که در اصل هیچ مدرک مشخصی برای اثبات این فرضیه وجود ندارد. به هر حال تحقیقات همچنان ادامه دارد و نتایج آنها حقیقت را روشن خواهد کرد.

وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره مسئولیت این انفجار گفت: این مواد منفجره متعلق به چند وزارتخانه است.نامه نگاری های اداری نشان می دهد که این مواد از سال ۲۰۱۴ وجود دارند. باتوجه به قرار گرفتن این مواد در منطقه مسکونی از مسئولان خواسته شد که آن را خارج کنند که در نهایت اینگونه نشد.

منال عبدالصمد روز سه شنبه اعلام کرد که یک کار گروه تشکیل شده است و ۵ روز فرصت دارند تا نتیجه نهایی را درباره دلایل این انفجار و عاملان آن اعلام کنند.

او درباره پیامدهای سیاسی و اقتصادی این انفجار بر لبنان گفت: زیان جانی، مالی و معنوی این انفجار بی شمار و غیر قابل اندازه گیری است. لبنان در یک بحران بزرگ اقتصادی بود و بعد از این حادثه زیر صفر قرار گرفت. گذشته از این آنچه که در بندر بیروت رخ داد روی روند تجارت با چندین کشور تاثیر خواهد گذاشت و به همین خاطر جبران کردن بسیار سخت است.

منبع: شفقنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین