|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۳۰۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، گفت: احتمالا با همزمانی این دو ویروس، شاهد موارد شدید بیماری کرونا باشیم.

دکتر روح‌انگیز نشیبی اظهار کرد: اعلام وضعیت سفید در خوزستان به معنی حذف ویروس یا توقف گردش ویروس در جامعه نیست بلکه تنها موارد بستری کاهش یافته است و حفظ این شرایط، مستلزم ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ تا ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی اهواز بستری هستند، افزود: تعداد موارد بستری و ورودی به اورژانس به بیمارستان رازی اهواز کاهش یافته است با این وجود نباید شرایط عادی انگاشته شود. در صورتی که شرایط، عادی تلقی شود مجددا با افزایش موارد بیماری مواجه می‌شویم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: طبق گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، احتمالا تا ۱۰ سال آینده کرونا با ما خواهد بود بنابراین به نظر می‌رسد روند موارد بستری در برخی مواقع سیر افزایشی و در برخی مواقع سیر نزولی داشته باشد و حذف موارد را نخواهیم داشت.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر لزوم ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه خودداری از حضور در تجمعات و استفاده صحیح از ماسک گفت: در اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه با همه‌گیری آنفلوآنزا مواجه خواهیم بود و احتمالا با همزمانی این دو ویروس، شاهد موارد شدید بیماری کرونا باشیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین