|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۳۰۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
رییس‌جمهور با اشاره به سالروز فرمان صدور مشروطیت تصریح کرد: ۱۱۴ سال از مشروطه گذشته و ایران پیشگام در مردم‌سالاری و تاسیس مجلس شورا و پارلمان در منطقه است و قبل از آنکه در منطقه مجلس و صندوق آرایی داشته باشد، ۱۱۴ سال قبل فرمان مشروطیت صادر شد و مجلس کار خود را آغاز کرد.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است، تاکید کرد: تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر خم گفت: عید غدیر را در پیش رو داریم که از اعیاد بزرگ ماست. عیدالله اکبر و اعظم است. عید ولایت، حکومت، سیاست و مردم‌سالاری است. پیامبر موضوع حکومت را در جمع بزرگ مردمی که حاجیان از حج بازمی‌گشتند و آنهم در حج‌الوداع، اعلام کردند. اینها برای آن است که اهمیت مسئله برای تمامی مسلمانان مطرح شود و آن اعلام فرمان الهی بود.

وی با بیان اینکه پیامبر موضوع را در حضور جمعیت عظیم مطرح کرد و گفت هرکس اینجا است آن را به دیگران هم ابلاغ کند، اظهار داشت: در دین اسلام، سیاست جدا از حکومت نیست و حکومت از دین جدا نیست. فعالیت‌های اجتماعی از فعالیت‌های معنوی و دینی جدا نیست و ان‌شاالله همه مسیر ولایت ائمه (ع) را به خوبی اجرا کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به سالروز فرمان صدور مشروطیت تصریح کرد: ۱۱۴ سال از مشروطه گذشته و ایران پیشگام در مردم‌سالاری و تاسیس مجلس شورا و پارلمان در منطقه است و قبل از آنکه در منطقه مجلس و صندوق آرایی داشته باشد، ۱۱۴ سال قبل فرمان مشروطیت صادر شد و مجلس کار خود را آغاز کرد.

روحانی ادامه داد: البته ملت ایران در این مدت افتان و خیزان روزهای سختی را تا پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. با وجود آنکه حکومت مشروطه بود و قانون اساسی و مجلس شورا داشتیم، بیشتر اوقات به نام مشروطیت بود و در عمل کمتر بود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مشروطیت را تکمیل کرد، خاطرنشان کرد: ما امروز راه انقلاب مشروطه را ادامه دادیم و مردم‌سالاری دینی را شاهد هستیم. همه بدانیم تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند. وقتی حکومت منتخب مردم است، دولت و مجلس و مابقی ارکان حکومت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، معنی ندارد از جایی دیگر و از کاخی آن سوی دنیا، برای پایان حکومت برای مردم ایران و اغتشاش تصمیم بگیرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: اینها حرف‌های بی‌معنای کهنه و بی‌اساس است. تا انتخابات هست، ایران با این قدرت می‌ماند. البته می‌توانند ما را اذیت کنند ولی نمی‌توانند حکومت و مردم‌سالاری را از مردم بگیرند.

روحانی اظهار داشت: ان شا الله خداوند به ما توفیق دهد که یک سال باقیمانده از دولت را خادم مردم باشیم. بسیار افتخار آمیز که خداوند به ما توفیق دهد که گره از زندگی مردم باز کنیم. زیرا اگر بتوانیم گرهی از مشکلات مردم باز کنیم هر چند سخت باشد ولی سعادت‌مند شدیم. ولی اگر نتوانیم مشکلی را حل کنیم سخت است و باید انسان در روز قیامت در مقابل خداوند پاسخگو باشد.

رییس جمهوری برای پزشکان و محققان در مبارزه با کرونا ارزوی توفیق کرد وگفت: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های اخیر دو موضوع را مطرح فرمودند که یکی موضوع تحریف و دیگری تحریم بود. تحریم را دشمن را انجام می‌دهد و آثار آن را در جمهوری اسلامی ایران می‌بینیم و تحریف را گاهی دشمن انجام می‌دهد و گاهی متاسفانه در درون کشور رخ می دهد که دردآور است.

وی اضافه کرد: اینکه ما در میدان جنگ در برابر دشمنان باشیم و یک نفر دیگر بیرون از میدان جنگ طعنه بزند، دردناک است. زیرا در میدان جنگ زخم بر بدن ما نشسته است. دردآور است که افراد داخل کشور به نیروی خودی لبخند زده و بگویند دست خونی خود را نگاه کن. بعضی درک نمی‌کنند که سرباز در میدان جنگ است و با دشمن می جنگد و جنگ زخم ‌ درد و مسائل زیادی دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین