|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
    مدیرعامل بانک ملی ایران در حضور رئیس قوه قضاییه با ارائه گزارشی از عملکرد بانک‌ها در حوزه نظارت، کاهش فساد و تخلف، توجه به معیشت مردم و رونق کسب و کار و آخرین وضعیت مطالبات و معوقات بانک‌ها، اعلام کرد که مبداء و منشاء بخش عمده تخلفات بانک ها، خارج از نظام بانکی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در جلسه ای با آیت الله سید ابراهیم رییسی که با حضور مدیران عامل ۱۲ بانک دولتی و نیمه دولتی و نماینده بانک‌های غیردولتی به منظور بررسی مشکلات و مسائل نظام بانکی تشکیل شد، تعداد بنگاه‌های کوچک و متوسط که تسهیلات حمایت از تولید را دریافت کرده اند ۲۱ هزار واحد عنوان کرد و افزود: بانک‌ها سال گذشته ۳۵۹ هزار و ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات جهت رونق تولید پرداخت کرده اند.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷۸۸ هزار فقره تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شده و در سه ماهه اول امسال نیز ۱۱۱ هزار زوج جوان از این تسهیلات استفاده کرده اند.

به گفته او، بانک‌ها برای آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله ۳۷ هزار میلیارد تومان و در ایام کرونا ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی یک تا دو میلیون تومانی پرداخت کرده اند و بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز برای کمک به ۶۳ هزار واحد تولیدی و اقشار آسیب دیده تخصیص یافته است.

رئیس شورای هماهنگی بانک ها با اشاره به آمار ۲۲۰ هزار نفری پرسنل بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، اعلام کرد که در یک سال گذشته با تقویت سیستم‌های نظارتی درون سازمانی، رقم تخلفات بانک‌ها به زیر ۲ درصد کاهش یافته است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین