|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

ماریا ون کرکوو رئیس بخش واکنش به بیماری‌های همه‌گیر سازمان جهانی بهداشت درباره بازگشت به قرنطینه ملی هشدار داد و گفت کشورها برای ریشه کنی کووید-۱۹ اقداماتی «بومی شده» را بکار بندند.

به گزارش ایرنا، این مقام بهداشت جهانی که ریاست گروه واکنش به همه گیری در بخش بیماری های نوظهور را برعهده دارد در مصاحبه اختصاصی با روزنامه انگلیسی تلگراف درباره اقدامات کشورها در اجرای قرنطیه کامل یا جزیی گفت: چنین اقداماتی ابزارهایی شفاف و صرفا اجباری بوده که به کشورها فرصتی داد تا زیرساختهای بهداشتی خود را برای مقابله کووید-۱۹ تقویت کنند.

تا پایان ماه مارس (اسفند-فروردین) که شیوع ویروس کرونا در جهان از کنترل خارج شد بیش از ۱۰۰ کشور قرنطینه کامل یا جزیی را اجرا کردند که روی میلیاردها نفر از مردم تاثیر گذاشت.

این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین با توجه به رویدادهای شش ماه گذشته تاکنون که وضعیت بهداشتی اضطراری در جهان اعلام شد اظهار داشت که هزینه های اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی قرنطینه بسیار هنگفت بوده است.

وی توضیح داد که قرنطینه چیزی نیست که سازمان جهانی بهداشت توصیه کند اما لازم بود این روش در برخی کشورها به دلیل شیوع سریع بیماری اجرا شود. اما ما امیدواریم که دیگر لازم نباشد کشورهای قرنطینه ملی را دوباره اجرا کنند.

کرکوو در مقابل از کشورها خواست از ابزارهای موجود برای اتخاذ رویکردی «متناسب» خاص و بومی شده» برای مهار بیماری های عفونی جدید استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید- ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این ویروس تاکنون بیش از ۱۸ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و آمریکا در صدر همه کشورهای جهان قرار دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین