|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۰۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

رئیس جمهور لبنان با اشاره به بحران اقتصادی بی سابقه در کشورش گفت لبنان امروز با جنگی سخت‌تر از جنگ‌های نظامی روبروست. وی همچنین تعهد داد برای یافتن راهی جهت برون رفت از این بحران تلاش کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز (شنبه) در مراسم فارغ‌التحصیلی جمعی از افسران ارتش اظهار کرد: تجربه‌های سخت به ما آموختند که ارتش قلب کشور است. ارتش ما در ۷۵ سال گذشته موقعیت‌های باشکوهی داشته و پیروزی‌های شگفت‌انگیزی را با امکانات محدود رقم زده و همینطور موقعیت‌های پر اضطرابی را تجربه کرده است.

عون گفت: لبنان امروز وارد جنگی از نوع دیگر و چه بسا سخت‌تر از جنگ‌های نظامی شده است چرا که این جنگ معیشت هر لبنانی و آینده فرزندان او را هدف گرفته است.

رئیس جمهور لبنان در ادامه درباره دشمنان این کشور گفت: دشمن اول لبنان، فساد موسسات و برخی افراد است، در حال حاضر این فساد با سرسختی مقاومت می‌کند اما گام‌هایی هرچند کُند و پیوسته برای ریشه‌کن‌سازی آن برداشته شده‌اند. دشمن دوم لبنان در واقع تمامی کسانی هستند که معیشت مردم را به بازی می‌گیرند تا سود ببرند. دشمن سوم لبنان نیز کسی است که در نابودی پول ملی ما نقش ایفا کرده و می‌کند تا برای خود ثروت بیندوزد. دشمن چهارم لبنان هم تمامی کسانی هستند که برای ترویج ناامیدی دست به شایعه‌سازی می‌زنند و نیز کسانی که در کشورهای جهان علیه میهن خود و مردم آن تحریک کرده و تلاش می‌کنند مانع از هرگونه کمک‌رسانی به آنها شوند.

او در ادامه گفت: همچنین یک مدل دشمن پنهان هم به شکل ویروس وجود دارد که به تمام بشریت حمله کرده و هنوز قربانی می‌گیرد و به اقتصاد جهان ضربه می‌زند.

عون با تاکید بر اینکه پیروزی در این جنگ به همت همه ما چه دولت چه ملت بستگی دارد، گفت: گام‌های اصلاحی که برای بررسی و اطلاع از وضعیت اموال عمومی، متوقف کردن فساد و رسیدگی به پرونده‌های مشکوک آغاز شده‌اند، هرگز با یک نهاد و موسسه تمام نخواهند شد و شامل حال تمامی نهادها و موسسات خواهند بود.

رئیس جمهور لبنان افزود: من دانش‌آموز آکادمی نظامی هستم که در آن یاد گرفتم تسلیم شدن ممنوع است و اینکه سنگ را بشکافیم تا راهی ایجاد کنیم و از میان مین‌ها بگذریم تا با جراحت نجات یابیم.

او ادامه داد: زخمی امروز میهن است و به شما تعهد می‌دهم در میان مین‌ها و حفر صخره‌ها به مسیرم ادامه دهم تا راه نجاتی ایجاد کنم و تاکید می‌کنم تسلیم شدن جایی در قاموس من ندارد.

عون خطاب به افسران فارغ التحصیل شده گفت: وظیفه شما اینست که چشم بیدار برای حفاظت از حاکمیت لبنان در برابر طمع‌ورزی‌های اسرائیل بوده و چشم دیگرتان به تمامی مرزها و داخل کشور باشد تا مانع از نفوذ دوباره تروریسم به آن شوید.

رئیس جمهور لبنان در ادامه گفت: اسرائیل به شکل فزاینده‌ای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ را نقض می‌کند و تجاوزهایش به لبنان ادامه دارند.

او ضمن تاکید بر تمایل لبنان به پایبندی به این قطعنامه و حل و فصل مسایل مورد اختلاف با نظارت سازمان ملل گفت: ما به دفاع از خود و آب و خاک و حاکمیت‌مان نیز پایبندیم و در این زمینه سستی و تعللی نداریم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین