|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به حملات دردناک‌شان به متجاوزان تا زمان توقف تجاوز به یمن ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن عید قربان اظهار کرد: اتفاقات استان‌های اشغالی (تحت کنترل دولت مستعفی) دلیل کافی برای نشان دادن اهداف متجاوزان بوده که به دنبال اشغال کشورمان، تجزیه، به زانو درآوردن ملت آن و غرق کردن کشور در درگیری هستند تا امکان غارت ثروت کشور برایشان فراهم شود.

وی افزود: ما دست بسته نخواهیم نشست و به مقابله با تلاش‌ها برای تجزیه یمن تا زمان آزادسازی تمامی اراضی آن ادامه می‌دهیم و ادامه غارت ثروت‌ها به دست مزدوران و خائنان را نخواهیم پذیرفت. ما به حملات دردناک‌مان به عمق متجاوزان در تمامی زمینه‌ها ادامه می‌دهیم.

مهدی الشماط در ادامه ضمن محکوم کردن تداوم محاصره ظالمانه علیه یمن، از موضع سازمان ملل که آن را "همدست" خواند، انتقاد کرد.

وی بر تمایل خود به صلح عادلانه تأکید کرد و ادامه داد: تلاش‌ها برای به زانو درآوردن ملت یمن به شکست منجر شده است.

المشاط همچنین سازمان ملل را به شکست اقدامات آن در زمینه یمن طبق منشور این سازمان و جانبداری از متجاوزان در برخی مواضع متهم کرد.

این مقام یمنی در ادامه گفت، عربستان سعودی اقدام به سیاسی کردن حج و تبدیل آن به ابزاری برای باج‌خواهی از هر کشور اسلامی کرده که همسو با طرح‌های فتنه‌ای آن نیست.

وی در این باره گفت: عاقلانه نیست که جهان اسلام در مقابل سلطه‌گری نظام سعودی و سوء مدیریت آن در زمینه حج سکوت کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر بر حمایت از جنبش‌های مقاومت فلسطین برای اخراج اشغالگران اسرائیل از اراضی فلسطین تأکید کرد و گفت: مقاومت اسلامی لبنان این حق را دارد که پاسخ تجاوز رزیم اشغالگر و شهادت یکی از مجاهدان حزب‌الله در اطراف فرودگاه دمشق را بدهد.

مهدی المشاط در ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه سوریه و ایران و همچنین اقدامات اقتصادی ظالمانه آن علیه لبنان را محکوم کرد.

این مقام یمنی در بخش دیگری از اظهاراتش بر حمایت از عراق برای اخراج نظامیان آمریکا از این کشور تأکید کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین