|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۳۰۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید که آنکارا آماده است تا نگرانی‌های آمریکا را در مورد ناسازگاری جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵ آمریکایی و سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی برطرف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اظهار کرد: ما آماده‌ایم تا درباره نگرانی‌های آمریکا در مورد ناسازگاری اس-۴۰۰ و اف-۳۵ گفت‌وگو کنیم.

او افزود: گزارش دولت آمریکا درباره این جنگنده‌ها نیز نشان داد که دور کردن ترکیه از این برنامه، باعث برخی ریسک‌ها در قطعات مهم برنامه تولید آن٬ تقویم تولیدی و هزینه‌های آن می‌شود. ترکیه نه تنها دریافت کننده برنامه اف-۳۵ بلکه شریک تولید آن نیز است. امنیت این جنگنده‌ها هم برای ترکیه و هم ایالات متحده آمریکا مهم است. ما آماده‌ایم تا درباره نگرانی‌های آمریکا در مورد سازگاری اس-۴۰۰ و اف-۳۵ گفت‌وگو کنیم.

در عین حال، وزارت دفاع آمریکا در ۲۰ ژوئیه اعلام کرد که نیروی هوایی کشور تصمیم گرفته است که از شرکت لاکهید مارتین هشت فروند جنگندۀ نسل پنجم اف-۳۵ را با مبلغ ۸۶۲ میلیون دلار خریداری کند. اف-۳۵‌های تولید شده برای آنکارا به عنوان بخشی از تغییر قرارداد قبلی منعقد شده با یک شرکت آمریکایی است.

طبق این توافق نیروی هوایی ۶ فروند جنگنده اف-۳۵ اضافی را از این شرکت خریداری کرده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین