|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه به دنبال آن بودیم که با شرکت های فعال در این حوزه ارتباط برقرار کرده و تعامل دو سویه برای رفع نیازها داشته باشیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از این پس سیمولاتور تمام پرنده‌های بدون سرنشین، قبل از ساخت آن پهپاد ساخته می‌شود.

دکتر منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی از دستیابی متخصصان ایرانی به بومی‌سازی دانش سیمولاتور در کشور خبر داد و افزود: این امر در راستای کاهش هزینه های آموزش عملی و توانمند ساختن خلبانان انجام شدها ست.
منطقی با بیان اینکه در حال حاضر دانش سیمولاتور توسعه یافته و به غیر از هلی کوپترها در هواپیماها نیز به کار گرفته می شود، اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده برای تولید سیمولاتورها عملکرد مجموعه هوایی بالا می‌رود.

وی یادآور شد: متخصصان ایرانی علاوه بر پرنده‌های بدون سرنشین هواپیمایی به دانش فنی طراحی و ساخت پرنده بدون سرنشین بالگردی نیز دست یافته‌اند که این امر نتیجه اعتماد به توانمندی مجموعه های پژوهشی با محوریت دانشگاه بوده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از آشتی صنعت و دانشگاه گفت: با اقدامات انجام شده در نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی که در جزیره کیش برگزار شد ما با یک تیر سه هدف را نشانه رفتیم که از جمله آن می توان به بازاریابی صادراتی برای محصولات تولید داخل اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه به دنبال آن بودیم که با شرکت های فعال در این حوزه ارتباط برقرار کرده و تعامل دو سویه برای رفع نیازها داشته باشیم.
منطقی تصریح کرد: امضای تفاهم نامه میان شرکت ها و سرمایه گذاران و دیگر نهادهای مرتبط نشان از آن دارد که ما به هدف سوم خود یعنی ایجاد همکاری بین مجموعه های حاضر در نمایشگاه دست یافته‌ایم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین