|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
به گفته مومنی رخ، نگهداری و ساماندهی فرودگاه‌ها تامین و نگهداری از تجهیزات عملیات هوایی ، نگهداری از ترمینال‌ها و ارائه خدمات هوانوردی از جمله وظایفی است که شرکت فرودگاه‌ها در طول سال‌های گذشته اجرای آن‌ها را بر عهده داشته است.
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: بدهی‌های شرکت هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها به 470 میلیارد تومان رسیده است.
 مومنی رخ در نشست خبری با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: ایرلاین‌ها با توجه به تعداد پروازها و نحوه عملکرد هوایی که دارند از شرکت فرودگاه‌ها خدمات خاصی دریافت می‌کنند که باید بابت آن هزینه‌ای را پرداخت کنند. در طول ماه‌های گذشته بخشی از این هزینه‌ها همچنان باقی مانده که حجم آن ها به 470 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان این‌که طبق قوانین ایکائو شرکت فرودگاه‌ها مسوولیت‌های متعددی در زمینه پرواز هواپیماها بر عهده دارد، اظهار کرد: عملیاتی شدن این مسوولیت‌ها نیاز به یک همکاری و هماهنگی همه جانبه دارد که خوشبختانه شرکت فرودگاه ها درایران این سابقه را داشته است.در کنار سازمان هواپیمایی کشوری که از طرف ایکائو به عنوان نهاد حاکمیتی هوایی ایران شناخته می‌شود شرکت فرودگاه‌ها اجرای عملیات هوانوردی را زیر نظر دارد.
به گفته مومنی رخ، نگهداری و ساماندهی فرودگاه‌ها تامین و نگهداری از تجهیزات عملیات هوایی ، نگهداری از ترمینال‌ها و ارائه خدمات هوانوردی از جمله وظایفی است که شرکت فرودگاه‌ها در طول سال‌های گذشته اجرای آن‌ها را بر عهده داشته است.

این عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که مدیریت عملیات هوایی پروازها در کشور از طریق 16 رادار اصلی انجام می‌شود، گفت: این رادارها که معمولا در نقاط با ارتفاع بالا نصب شده‌اند تمامی اطلاعات مورد نیاز پرواز را به مرکز مدیریت هوایی کشور منتقل می‌کنند و از طریق آن امنیت و عملیات هوانوردی پروازهای کشور تامین می‌شود.
وی درباره نحوه مدیریت پروازها در زمان نشست و برخاست نیز توضیح داد: پس از آن که یک هواپیما در فرودگاه مسافرگیری می‌کند با اطلاعات برج مراقبت و فرودگاه از زمین ارتفاع گرفته و در مسیری که از قبل پیش بینی شده قرار می‌گیرد. در زمانی که این هواپیما به ارتفاع مناسب رسید و از محدوده مدیریت فرودگاه خارج شد با مرکز مدیریت پروازهای کشور ارتباط پیدا کرده و تا زمان نزدیک شدن به فرودگاه مقصد اطلاعات پرواز آن را به شکل دائمی چک می‌شود.

مومنی رخ افزود: در رابطه با پروازهای خارجی نیز همین سیستم جریان دارد و تمامی پروازهای عبوری از آسمان به ایران که قصد عبور و یا نشستن در فرودگاه‌های کشور را دارند از 10 دقیقه قبل از فرود به حریم هوایی کشور با مرکز کنترل پروازهای ایران در تماس هستند و اطلاعات آن‌ها و مسیر پروازی در نظر گرفته شده برایشان از طریق این مرکز هماهنگ شده و سپس به دو مرکز بین المللی آنکارا در غرب و یا کراچی در شرق ایران ارتباط داده می‌شوند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین