|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۹۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اهالی استان با علایم جزئی و خفیف سرماخوردگی از مراجعه به بخش اورژانس و کرونای بیمارستان‌های استان پرهیز کنند.


رضائی بنا ۲۴ تیرماه در جریان بازدید از روند ارائه خدمات به بیماران در پارس‌آباد اظهار کرد: در اکثر شهرهای استان اردبیل وضعیت قرمز و یا هشدار را شاهد هستیم که در صورت بی‌توجهی و عدم مراقبت مردم وضعیت حادی را در پیش داریم.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته با تداوم جولان ویروس کرونا و غفلت تعدادی از همشهریان 53 بیمار جدید به تعداد بیماران بستری در شهر اردبیل افزوده شده و در پارس‌آباد نیز وضعیت هشدار حاکم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به آمار کشته‌های کرونا در شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و گفت: سه بیمار مبتلا جان باختند و 42 بیمار نیز وضعیت حاد و بدحالی را سپری می‌کنند.
رضائی بنا افزود: با تداوم این وضعیت در اردبیل، نیر، نمین و سرعین وضعیت قرمز و در خلخال و پارس‌آباد وضعیت هشدار را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته با تراکم مراجعین به اورژانس بیمارستان‌ها شاهد هستیم که امیدواریم همشهریان با علایم جزئی و خفیف سرماخوردگی از مراجعه به بیمارستان‌ها و بخش کرونا پرهیز کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در خلخال با شروع موج دوم کرونا تا 40 درصد مبتلایان به این بیماری افزایش یافته و در پارس‌آباد نیز در مجموع در این مدت بیش از 735 نفر بستری را به خاطر ابتلا به کرونا شاهد هستیم.

رضائی بنا به خستگی نیروهای پرستاری و کادر درمانی اشاره و اظهار کرد: به رغم  این خستگی‌ها نیروهای ما در جبهه مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند که امیدواریم با همراهی مردم و جلوگیری از تجمعات به وضعیت عادی و کاهش مبتلایان برسیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنان توصیه ما این است که مردم در صورت نداشتن کار ضروری در منزل بمانند و از ماسک، شستن مرتب دست با صابون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی غفلت نکنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین