|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۹۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه در یک نشست خبری گفت: ما (ژاپن و آمریکا) درباره این مسئله به طرز شایسته‌ای همکاری خواهیم کرد. ژاپن و آمریکا در حال به اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره تاریخچه فعالیت افراد مبتلا در ارتش هستند.

یک مقام رده‌بالای ارتش ژاپن گفت، ژاپن و آمریکا، بعد از خشمی که بر اثر شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط جنوبی استان "اوکیناوا" به وجود آمده، در حال به اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره عفونت‌های ویروس کرونا در پایگاه‌های ارتش آمریکا هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، استان اوکیناوای ژاپن اعلام کرد، تست کرونای مجموع ۶۲ تن شامل ۳۹ تن در پایگاه هوایی سپاه تفنگداران دریایی "فوتنما"، ۲۲ تن در "کمپ هانسن" و یک تن در "کمپ کینسر"، بین روزهای یکشنبه هفته گذشته تا ۷ ژوئیه (۱۵ تا ۱۷ تیر)، مثبت شده است.

یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه در یک نشست خبری گفت: ما (ژاپن و آمریکا) درباره این مسئله به طرز شایسته‌ای همکاری خواهیم کرد. ژاپن و آمریکا در حال به اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره تاریخچه فعالیت افراد مبتلا در ارتش هستند.

اوکیناوا میزبان حجم بزرگی از نیروهای ارتش آمریکا در ژاپن است؛ کشوری که تاکید دارد اتحادش با واشنگتن برای امنیت خودش "ضروری" است.

اما بسیاری از اهالی اوکیناوا، پایگاه‌های ارتش آمریکا در ژاپن را با مسائلی همچون جرایم یا تصادفات مرتبط می‌دانند و خواستار آن هستند که تفنگداران دریایی آمریکا، حضور خود را کاهش داده یا همگی با هم اوکیناوا را ترک کنند.

دنی تاماکی، فرماندار اوکیناوا آخر هفته اظهار کرد "بسیار تاسف‌برانگیز" است که در عرض زمان کوتاهی، موارد ابتلای بسیاری رخ داده است و افزود اهالی اوکیناوا از اخبار "مبهوت" شده‌اند.

وی تصریح کرد: درباره اقدامات ارتش آمریکا به منظور جلوگیری از آلودگی به ویروس کرونا، تردیدهای زیادی دارم. گزارش‌ها حاکی از آن است که پرسنل ارتش آمریکا، پایگاه‌ها را به مقصد مهمانی‌های ساحلی و نواحی دارای زندگی شبانه، حول و حوش روز استقلال آمریکا در ۴ ژوئیه، ترک کرده‌اند.

نیروی تفنگداران دریایی آمریکا در صفحه فیسبوکی مربوط به پایگاه‌های اقیانوس آرام اعلام کرد، فعالیت‌های خارج از پایگاه را برای تمام تأسیسات موجود در اوکیناوا، جز در موارد ضروری مانند ملاقات‌های پزشکی تأیید شده از سوی افسر فرمانده، ممنوع کرده است.

یک سخنگوی ارتش آمریکا در این باره گفت: ما سعی داریم ارتباطمان با مردم محلی را، تا زمانی که به دنبال سابقه افراد مبتلا هستیم، تا حد امکان محدود کنیم.

سوای از آمار پایگاه‌ها، بر اساس داده‌های وب‌سایت استان اوکیناوای ژاپن، موارد ابتلا در این استان به ۱۴۸ و تعداد مرگ و میر بر اثر کرونا نیز به ۷ تن رسیده است. در سراسر کشور ژاپن نیز نزدیک به ۲۲ هزار مورد ابتلای به کووید ۱۹ و هزار مرگ ناشی از این بیماری ثبت شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین