|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۹۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا در ورای مشکلات لبنان و فشارها علیه آن قرار دارد، گفت: حرفهای دورثی شیا سفیر آمریکا در بیروت برای احدی خریدار ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: تحرکاتی که علیه لبنان جریان دارد از سوی آمریکا و متحدانش است تا سیاست های خود را پیاده کنند که این به نفعشان نیست و به منظور تحقق اهدافی است که اسرائیل به آن برای اعمال فشار به لبنان نیاز دارد.

وی افزود: ادامه مقاومت برای اسرائیل ناراحت کننده است و آنرا خطری می داند و آمریکا به دنبال پایان دادن به مقاومت لبنان است. تحولات لبنان با تحولات سوریه و عراق و منطقه به هم گره خورده است و آمریکاییها به دنبال ساقط کردن سوریه و تغییر سیاست آن هستند.

نعیم قاسم در ادامه سیاست گرایش به شرق را یکی از گزینه ها دانست و هجمه سفیر آمریکا در لبنان علیه حزب الله را برای احدی قانع کننده ندانست و گفت: این حرفهای دورثی شیا را احدی باور نخواهد کرد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آمریکا در ورای گرسنه نگه داشتن ملت لبنان و بالا بردن قیمت دلار است. همه در لبنان می دانند که مشکل دلار و اقتصاد لبنان به علت آمریکاست و نیز در فشاری است که واشنگتن به صندوق بین المللی پول وارد می کند تا به لبنان وام ندهد.

وی اعلام کرد: علت هجمه سفیر آمریکا علیه حزب الله به این دلیل است که همه تحرکاتشان علیه حزب الله شکست خورده است. از برخی دوستان شنیدیم که علت ورود مستقیم سفیر آمریکا در بیروت به صحنه، این است که دوستان آمریکا به شکل درست عمل نکرده اند و دورثی شیا مجبور شده که خودش ورود کند.

نعیم قاسم در پایان گفت: حزب الله خواهان تقویت دولت و کمک به آن برای خروج از بحران و حامی لبنان و خواهان مقابله با رژیم صهیونیستی است تا بر اراضی لبنانی مسلط نشود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین