|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۲۹۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰


معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مطالبه جدی جمهوری اسلامی آزادی دیپلمات های ایرانی از چنگال رژیم صهیونیستی است و وزارت امورخارجه و بنیاد شهید این موضوع را به عنوان یک مطالبه بین‌المللی دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ تیر سال ۱۳۶۱ خودرو هیأت نمایندگی دیپلماتیک کشورمان حامل سردار احمد متوسلیان و همراهانش هنگام ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور از ایست بازرسی به وسیله مزدوران حزب فالانژ لبنان متوقف شد و چهار سرنشین با وجود مصونیت دیپلماتیک به وسیله آدم‌ربایان دست‌نشانده رژیم صهیونیستی به گروگان گرفته شدند.

سعید اوحدی روز دوشنبه در حاشیه سفر به کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: سردار احمد متوسلیان و آقای موسوی و همراهان آنها سال ها قبل مظلومانه به اسارت رژیم صهیونیستی درآمدند.

وی در پاسخ به این سوُال که آیا شهادت دیپلمات های ایرانی محرز شده یا نه گفت: اصلا چنین چیزی نیست ادعای جمهوری اسلامی این است که دیپلمات های ایرانی به اسارت درآمدند و مطالبه ما آزادی این عزیزان است.

به گزارش ایرنا، در این آدم ربایی سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران، سید محسن موسوی کاردار سفارت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به اسارت درآمدند و بنا به گفته‌ها، تحویل رژیم صهیونیستی داده شدند.

دقایقی پس از ربوده شدن احمد متوسلیان و همراهانش، رادیو اسراییل اعلام کرد: ژنرال احمد متوسلیان، طراح عملیات فتح المبین و بیت المقدس در پست بازرسی «برباره» به اسارت گرفته شد. اکنون باگذشت ۳۸ سال از این واقعه، هنوز اطلاعی از زنده بودن یا شهادت حاج احمد و همراهانش به طور کامل در دسترس نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین