|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۹۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

متخصص طب سنتی گفت: بیماری کرونا، بیماری هزار چهره بوده و عوارض آن مدام تغییر شکل می‌دهد؛ در فصل زمستان به شکل بیماری تنفسی و در فصل تابستان خود را  بیشتر به‌صورت درگیری گوارشی نشان می‌دهد.

نرجس خواصی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه رعایت اصول شش‌گانه طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع استرس حائز اهمیت است، اظهار کرد: سلامت آب و هوا، اولین اصول شش‌گانه طب سنتی است که بر این اساس افراد باید در فضای بسته آلوده، قرار نگیرند و بیماران از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تقویت سیستم ایمنی بدن با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک میسر است، افزود: استشمام بوهای خوش و ملایم، استفاده از رنگ‌های ملایم و گوش دادن به موسیقی بر کاهش استرس تاثیر به‌سزایی دارد.

این مسئول در رابطه با دومین اصول شش‌گانه طب سنتی، تصریح کرد: سلامت خواب دومین اصل از اصول شش‌گانه طب سنتی است، داشتن خواب و بیداری مناسب، به‌موقع و به اندازه کافی خوابیدن و بیدار شدن در سلامت بدن اهمیت بسیاری دارد و بالعکس دیر خوابیدن علاوه بر تاثیر منفی بر سندروم متابولیک به خصوص برای بیماران مبتلا به دیابت و چربی خون، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه خوردن و آشامیدن سومین اصل شش‌گانه طب سنتی است، تصریح کرد: مصرف زنجبیل، غذاهای ادویه‌دار و فلفلی، دارچین و غیره به مقدار زیاد نه تنها مفید نیست بلکه شرایط را بدتر می‌کند و باعث گرمازدگی می‌شود و همچنین نوشیدن ترکیب عسل، آب و گلاب خیلی مفید است ولی افراد مبتلا به قند خون بالا، عسل را با احتیاط مصرف کنند.

خواصی با بیان اینکه گلاب اثر ضدعفونیکننده و ضدویروسی ندارد و تنها  مفرح و نشاط‌آور است، اظهار کرد: توصیه می‌شود در فصل تابستان غذاهای سهل‌الوصول و سهل‌الهضم مثل سبزیجات، میوه‌ها و غذاهای گیاهی را بیشتر مصرف کرده و مصرف غذاهای حیوانی، گوشت و تخم‌مرغ را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا هزار چهره است و عوارض آن مدام تغییر شکل می‌دهد، افزود: کروناویروس به شکل بیماری فصل بروز می‌کند؛ به‌طوری‌که در زمستان به شکل بیماری تنفسی و در فصل تابستان بیشتر درگیری گوارشی ایجاد می‌کند.

این پزشک با بیان اینکه کودکان اصول بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و زودتر از شرایط خسته می‌شوند و آنان نیز به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: باید به کودکان در رعایت اصول بهداشتی کمک کنیم و آن‌ها را در معرض مکان‌هایی که آلوده هستند، قرار ندهیم.

متخصص طب فیزیکیسنتی با تاکید بر اهمیت انجام ورزش و پیاده‌روی ملایم در روز که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هیچ مانعی ندارد، خاطرنشان کرد: مردم باید همچنان نکات بهداشتی و تنفسی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین