|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۲۹۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲

علی رغم مخالفت کشورهای ایران و آمریکا برای برگزاری رقابت های جهانی بزرگسالان طی سال جاری میلادی، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد قصد برگزاری این رقابت ها در صربستان را دارد.

پس از تصمیم لغو و به تعویق انداختن رقابت های بین المللی کشتی، تا ١٠ شهریور ماه ١٣٩٩، کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی جهانی اخیرا برای تهیه یک برنامه عملی برای رویدادهای باقیمانده در سال 2020 تشکیل جلسه داد.


این طرح شامل شرایط و معیارهایی است که در صورت اطمینان از تضمین سلامت و ایمنی ورزشکاران و سایر شرکت کنندگان، امکان برگزاری رویدادها را فراهم می آورد. در مسابقات، شرایط بهداشتی عمومی، امکان سفر به / از کشور و اقدامات جدی حفاظتی مرتبط با جلوگیری از تأثیر COVID-19 بر رقابت ها باید رعایت شود.

این اقدامات حفاظتی و بهداشتی کماکان توسط کمیسیون های مختلف UWW (اتحادیه جهانی کشتی) و کارشناسان در حال بررسی است تا بتوان رقابت ها را در امن ترین حالت ممکن برگزار کرد.

‏اتحادیه جهانی کشتی همچنین همکاری و ارتباطش را با سازمان بهداشت جهانی (WHO) و بخش پزشکی کمیته بین المللی المپیک (IOC) حفظ خواهد کرد تا در خصوص این جزئیات مهم به روز بماند.

هر مسابقه ای که قرار به برگزار شدن آن در سال 2020 باشد باید از معیارهایی که توسط کمیته اجرایی تعیین شده است پیروی کند و برای برگزاری هر مسابقه باید 8 تیم از 10 تیم برتر رنکینگ و حداقل 70٪ کشورهای شرکت کننده سال قبل در آن حاضر باشند (بر اساس حضور ورزشکار سال قبل).

برای دریافت تاییدیه نهایی، شرایط و معیارهای رقابت باید دو ماه قبل از شروع مسابقه توسط UWW و برگزارکنندگان محلی تأیید شود. در صورت تامین تمامی معیارها، بهترین سناریو این خواهد بود که مسابقات زیر در این تاریخ ها برگزار شود:

- مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا - به میزبانی لهستان در شهری که متعاقبا اعلام می شود، - ١٤ الی ٢٠ مهرماه ١٣٩٩
- مسابقات قهرمانی جوانان اروپا - اسکوپیه، مقدونیه ٢٨ مهر تا ٤ آبان ١٣٩٩
- مسابقات جهانی U23 - تامپره فنلاند ٣ الی ٩ آذر ١٣٩٩

به منظور کمک به کاهش ریسک و کنترل ایمنی رویدادها، کمیته اجرایی همچنین تصمیم گرفت مسابقات قهرمانی جوانان جهان را تا ماه دسامبر به تعویق بیاندازد و مسابقات جهانی جوانان و بزرگسالان را با هم برگزار کنند. بلگراد میزبان هر دو رقابت خواهد بود.

- مسابقات جهانی جوانان ۲۰۲۰- بلگراد ، صربستان ١٤ الی ٢٠ آذر ۱۳۹۹
- مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان۲۰۲۰ - بلگراد، صربستان ٢٢ الی ٣٠ آذر ۱۳۹۹

مسابقات قهرمانی قاره‌ای توسط شورای هر قاره بررسی می شود و امکان برگزاری هر مسابقه با توجه به وضعیت همه گیری بیماری در هر منطقه مشخص می شود.

هیئت اجرایی همچنین تصمیم گرفت که چنانچه شرایط برای مسابقات جهانی جوانان مناسب نباشد آنگاه ممکن است مسابقات قاره‌ای آن رده جایگزینش شود. به عنوان مثال، در صورت عدم وجود شرایط برای مسابقات جهانی U-23 ، مسابقات قهرمانی اروپا U-23 ممکن است در آن تاریخ ها برگزار شود.

هیئت اجرایی در ماه آگوست مجددا تشکیل جلسه خواهد داد و هر گونه تصمیمات جدید را بر اساس شرایط همه گیری ویروس کرونا به اطلاع جامعه کشتی خواهد رساند.

نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه  جهانی کشتی گفت: "اتحادیه جهانی نهایت احترام و تقدیر را برای تمام میزبانان بخاطر فداکاری و تعهد خود در پذیرش میزبانی مسابقات در این ایام سخت قائل می باشد"

"ما می خواهیم از کل جامعه کشتی بخاطر حمایت و انعطاف پذیری آنها در سازگاری با شرایطی که روزانه در حال تغییر است تشکر کنیم. با هم چه در داخل و چه در خارج تشک به موفقیت خواهیم رسید."



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین