|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۹۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
بستن مرزها، لیره سوریه را از تاثیرپذیری از افزایش قیمت‌ها در بازار سیاه مصون داشت، همانند آنچه در لبنان رخ می‌دهد. در مرحله نخست از کاهش ارزش لیره لبنان، این مساله بر لیره سوریه در دو مرحله تاثیر گذاشت که مرحله نخست در پایان سال بود که یک دلار معادل ۶۵۰ لیره سوریه شد و سپس در اوایل سال ارزش یک دلار به ۱۲۰۰ لیره سوریه رسید و در حال حاضر ارزش آن در بازار سیاه روی ۲۴۰۰ لیره مانده است.
یک منبع مسؤول سوری با بیان اینکه مرزهای سوریه با لبنان تا اطلاع ثانوی بسته خواهند ماند، اعلام کرد که این مساله در دست بررسی است اما تصمیم برای بازگشایی مرزها هنوز صادر نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، در حالی که قرار بود مرزهای دو کشور در اوایل ماه ژوئیه باز شود، این مسؤول سوری در مورد دلایل تاخیر در بازگشایی این مرزها گفت: دلایل متعددی از جمله مسائل بهداشتی مربوط به ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری و دلایل اقتصادی مربوط به قاچاق مواد غذایی و فشار بر بازارهای سوریه وجود دارند. بازارهای سوریه شاهد افزایش شدید قیمت‌ها هستند.

وی ادامه داد: بستن مرزها، لیره سوریه را از تاثیرپذیری از افزایش قیمت‌ها در بازار سیاه مصون داشت، همانند آنچه در لبنان رخ می‌دهد. در مرحله نخست از کاهش ارزش لیره لبنان، این مساله بر لیره سوریه در دو مرحله تاثیر گذاشت که مرحله نخست در پایان سال بود که یک دلار معادل ۶۵۰ لیره سوریه شد و سپس در اوایل سال ارزش یک دلار به ۱۲۰۰ لیره سوریه رسید و در حال حاضر ارزش آن در بازار سیاه روی ۲۴۰۰ لیره مانده است.

این مسؤول در مورد این مساله اظهار نظر نکرد که آیا دلایل سیاسی یا خواسته‌های سوری برای بازگشایی مرزهای این کشور در حالی‌که فرودگاه لبنان بازگشایی شده، وجود داشته یا نه.

فرودگاه بین‌المللی لبنان پس از بیش از سه ماه پروازها را از سرگرفته است. در اولین مرحله این بازگشایی، فرودگاه بیروت با ۱۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند. از مسافرانی که به این فرودگاه پرواز کرده‌اند، آزمایش کرونا گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن نتیجه در خانه قرنطینه می‌شوند.

در پی مقابله با شیوع کرونا و محدودیت فعالیت‌های اقتصادی ارزش پول رایج لبنان در ماه‌های اخیر ۸۰ درصد کاهش یافته است. پس‌انداز شهروندان در بانک‌ها کاهش یافته و بسیاری از تامین معاش بازمانده‌اند. دولت لبنان برای دریافت کمک مالی در حال مذاکره با صندوق بین‌المللی پول است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین