|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۹۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱

یک عامل حزب جمهوری‌خواه به شبکه خبری فاکس نیوز گفت، چنانچه دونالد ترامپ به این باور برسد که هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد، احتمالا از رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کنار می‌کشد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، انتشار این گزارش در رسانه محبوب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با استناد به اظهارات تعدادی از نیروهای مطلع در حزب جمهوری‌خواه بوده است که نگران چشم‌انداز دومین حضور ترامپ در کاخ سفید در بحبوحه آمارهای بسیار بد از نظرسنجی‌ها هستند.

براساس رصد نظرسنجی‌ها از سوی پایگاه "ریل کلیر پالیتیکس" جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در حال حاضر میانگین پیشتازی ۹ درصدی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

ترامپ، حمایت رای‌دهندگان سفیدپوست سالخورده را که همواره از حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کردند و برای پیروزی پر زحمت او در ۲۰۱۶ حیاتی بودند، از دست داده است. ترامپ همچنین در اکثر ایالت‌های "چرخشی" از معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا عقب است.

ایالت چرخشی به ایالت‌هایی در آمریکا گفته می‌شود که هیچ کدام از دو حزب اصلی در آن‌ها حمایت صد درصدی ندارند و در نتیجه مورد توجه زیاد کاندیدها قرار می‌گیرد.

یک عامل حزب‌ جمهوری‌خواه به فاکس نیوز گفت: هنوز بسیار زود است اما اگر نظرسنجی‌ها همچنان رو به وخامت برود، شما می‌توانید شاهد سناریوی کناره‌گیری او باشید.

چارلز گاسپارینو، نویسنده این گزارش فاکس نیوز در یک سری پیام‌های توییتری نوشت، او با "بازیگران اصلی" در حزب جمهوری‌خواه درباره این مطلب صحبت کرده است. یکی از آن‌ها حالت ترامپ را "شکننده" توصیف کرد چرا که فرصت‌های او برای دور دوم ریاست جمهوری به شدت در حال از دست رفتن است.

یک منبع جمهوری‌خواه دیگر درباره احتمال کنار کشیدن ترامپ گفت: این صحبت را شنیده‌ام اما درباره صحت آن تردید دارم. فکر می‌کنم اگر او باور داشته باشد که هیچ راهی برای پیروزی ندارد، کنار می‌رود.

ترامپ روز دوشنبه در پیامی به نتایج نظرسنجی‌های نیویورک تایمز و فاکس نیوز تاخت و آن‌ها را به ترتیب "جعلی" و "شوخی" توصیف کرد. با این حال، نظرسنجی‌هایی از تمام موسسات نشان می‌دهند که دونالد ترامپ با اختلاف مشابهی از بایدن عقب‌تر است. آن‌ها خصوصا سطوح بالایی از نارضایتی از عملکرد ترامپ، در بحث ویروس کرونا و اعتراضات گسترده علیه نابرابری نژادی را نشان می‌دهند.

کارزار انتخاباتی ترامپ، گزارش‌هایی درباره احتمال کناره‌گیری او از رقابت ۲۰۲۰ را "اخبار جعلی" خواندند.

سخنگوی کمپین ترامپ به فاکس نیوز گفت: همه می‌دانند که موسسات نظرسنجی‌ همواره درباره ترامپ اشتباه کردند. نظرسنجی کافی از جمهوری‌خواهان انجام نمی‌شود و آن‌ها رای‌دهندگان احتمالی را در نظر نمی‌گیرند تا روایت‌های غلط داشته باشند. این کار جواب نمی‌دهد. سال ۲۰۱۶ هم از این حرف‌ها زده می‌شد و اگر درست بودند، اکنون هیلاری کلینتون در کاخ سفید حضور داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین