|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۲۹۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

سخنگوی دولت سودان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور "ابراهیم الغندور" رئیس حزب کنگره ملی و وزیر سابق خارجه سودان و ۹ تن از رهبران این حزب را شناسایی و بازداشت کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری روسیا الیوم، بر اساس بیانیه مزبور ۹ نفر از رهبران "حزب کنگره ملی" و "جنبش اسلامی" بازداشت شده به دنبال برنامه ریزی برای ارتکاب اقدامات خصمانه علیه دولت بوده اند که بازداشت شده اند.

در بخش دیگری از بیانیه مزبور آمده است : "بر اساس اطلاعات امنیتی و مستندات به دست آمده، جلسه رهبران وابسته به حزب کنگره ملی و جنبش اسلامی با هدف انجام اقدامات خصمانه در روز یکشنبه ۲۸ ژوئن ترتیب داده شده بود.

بر اساس بیانیه سخنگوی دولت سودان یک تیم مشترک از اطلاعات ارتش و سرویس اطلاعات عمومی سودان، عملیات بازداشت این ۹ نفر را در ظهر پنجشنبه ۱۸ ژوئن انجام شد بر عهده گرفت و این موضوع به اطلاع دادستان عمومی رسیده و رسیدگی به پرونده این متهمان در حال انجام است.

در همین حال سودانی ها قرار است امروز (سه شنبه) در تظاهرات گسترده ای در خارطوم شرکت کنند.

عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور از شرکت کنندگان خواسته است تا به طور مسالمت آمیز خواسته های خود را بیان کنند.

تظاهرات ضددولتی در سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ در اعتراض به کمبود و افزایش قیمت نان و سوخت آغاز و به سرنگونی دولت عمر البشر منجر شد. سودان به ویژه طی سال های اخیر و به دنبال جدایی سودان جنوبی با مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بسیاری رو به رو بوده است.

اکنون با گذشت چند ماه از آغاز به کار دولت انتقالی در سودان، حمدوک نخست وزیر این کشور درصدد بازسازی اقتصاد سودان از طریق افزایش توانمندی های اقتصادی و اجرای برنامه های ریاضتی است.

هنوز بسیاری از معترضان از عملکرد دولت انتقالی ناراضی هستند با این حال دولت وعده داده است تا شرایط انتقال دموکراتیک قدرت را فراهم آورد و اوضاع سیاسی و اقتصادی را بهبود بخشد.         
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین