|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۹۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

منطقه برادوی نیویورک که به عنوان پایتخت تئاتر جهان شناخته می‌شود، به دلیل تداوم بحران شیوع کرونا، تا ۳ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۴ دی ۹۹) تعطیل شد.

به گزارش ورایتی، برادوی به دلیل شیوع کرونا تا پایان سال جاری میلادی فعالیتی نخواهد داشت و روشن نیست اجراها چه زمانی دوباره بتوانند به صحنه برگردند.

این چهارمین بار است که تعطیلی‌های کرونایی برادوی تمدید می‌شود. این تعطیلی‌ها که از ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) آغاز شد، تاکنون طولانی‌ترین مدت تعطیلی را در تاریخ پایتخت تئاتر جهان رقم زده است.

اتحادیه صنفی لیگ برادوی روز دوشنبه با اشاره به خبر تمدید تعطیلی‌ها اعلام کرد هزینه تمام بلیت‌های خریداری شده برای نمایش‌ها یا اجراهای موزیکال تا زمان بازگشایی، به خریداران بازگردانده یا با بلیت‌های جدید تعویض می‌شود. این احتمال نیز وجود دارد که برخی نمایش‌ها حتی پس از تاریخ اعلام شده هم روی صحنه نروند.

وقتی برادوی در ماه مارس برای اولین بار به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد، ۳۱ نمایش و اجرای موزیکال روی صحنه رفته بود، ۸ اجرای جدید در مرحله پیش‌نمایش قرار داشت و ۸ اجرا نیز قرار بود در فصل بهار روی صحنه برود. تا به این جای کار سه نمایش یخ زده (Frozen)، ماموران اعدام (Hangmen) و چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد (Who’s Afraid of Virginia Woolf) اعلام کرده‌اند پس از بازگشایی برادوی نیز به صحنه برنخواهند گشت.

توماس شوماخر رئیس هیات مدیره لیگ برادوی در این باره می‌گوید: تجربه (تعطیلی) برادوی می‌تواند شخصی و در عین حال جمعی باشد. کیمیای تبدیل هزار غریبه به یک مخاطب واحد که به بازیگران روی سن یا پشت صحنه انگیزه می‌دهد، پس از آن که سالن‌های اجرا به دور از خطر و با ظرفیت کامل بازگشایی شدند، دوباره ممکن می‌شود. تک تک اعضای جامعه تئاتر مشتاقانه در انتظار بازگشت به کار هستند تا داستان‌هایی را به اشتراک بگذارند که به واسطه قدرت تغییردهندگی یک تجربه زنده و مشترک، الهام‌بخش تماشاچیان باشند. امنیت و سلامت بازیگران،گروه‌های تولید، نوازندگان و تماشاچیان بالاترین اولویت ماست و تنها زمانی به صحنه برمی‌گردیم که بی‌خطر باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین