|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۹۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در این جلسه همچنین از اخذ مجوز استخدام ۱۰ نفر برای تعدادی از بخشداری های استان، خرید خودرو، تهیه ۳۰ هزار عدد ماسک برای توزیع در بخشداری ها و فرمانداری های تابعه استان، خبر داد.

استاندار کردستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفتە لایحە ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان نهایتا تا دو هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

بهمن مرادنیا  امروز(8تیرما) در همایش بخشداران تابعه استان کردستان اظهار کرد: هفته گذشته با حضوری جمعی از مدیران و نمایندگان استان جلسه بسیار خوبی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص منطقه آزاد برگزار شد.

وی افزود: این لایحه تا دو هفته آینده در صحن مجلس مطرح می شود که امیدواریم با تصویب آن رونق تولید و سرمایه گذاری در شهرهای مرزی استان و روستاهای آن مناطق ایجاد شود.

مرادنیا در ادامه سخنان خود روستاها را از کانون های اصلی تولید برشمرد و گفت: ضروری است با انجام و اتمام برخی پروژه‌ها رضایت مندی روستانشینان جلب شود.

استاندار کردستان بخشداران را حلقه وصل مردم روستاها با دولت توصیف کرد و اظهار داشت: ضروری است بخشداران رفع مشکلات طرح ها و پروژه ها در روستاها و بخش ها را به صورت ویژه از مدیران کل مطالبه کنند.

مرادنیا به اقدامات مهم و اثرگذار دولت در چند سال گذشته برای اتمام پروژه های نیمه کاره چندین ساله در استان نظیر فرودگاه و بیمارستان سقز، سالن ورزشی شش هزار نفری سنندج و راه آهن اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار ، این پروژه ها تکمیل و یا نهایتا تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال برای تکمیل و بهره برداری از برخی سدهای استان ۵۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان آسفالت خواهد شد.

خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: برای ماندگاری مردم در روستاها، لازم است بخشداران ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و بهره وری در روستاها را سرلوحه کار خود قرار دهند

وی گفت: اگر نتوانیم در روستاها برای اشتغال و افزایش درآمد مردم کاری کنیم، یا موجب مهاجرت سرریز جمعیت روستاها به شهرها خواهد شد و یا به اراضی ملی و منابع طبیعی دست درازی می کنند.

وی بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش بویژه در حوزه صنایع دستی در روستاها تاکید و خاطرنشان کرد: روستاها را باید منبع تولید و درآمدزایی ببینیم.

جعفری در ادامه لزوم نظارت دقیق بر تغییرکاربری در روستاها و نیز پیگیری ماده ۹۹ و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را یادآوری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در این جلسه همچنین از اخذ مجوز استخدام ۱۰ نفر برای تعدادی از بخشداری های استان، خرید خودرو، تهیه ۳۰ هزار عدد ماسک برای توزیع در بخشداری ها و فرمانداری های تابعه استان، خبر داد.

جعفری با اشاره به شرایط سخت بودجه ای سال جاری بر لزوم صرفه جویی در هزینه ها تاکید کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین