|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۹۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

مهندسان ناسا گردنبندی با پرینتر ۳ بعدی ابداع کرده اند که به کاربر هشدار می دهد تا صورت خود را لمس نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، ناسا دستوراتی با منبع باز برای یک گردنبند ارائه کرده که با پرینتر ۳ بعدی ساخته می شود و اجازه نمی دهد فرد صورت خود را لمس کند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا  کارشناسان بهداشتی به افراد توصیه می کنند از دست زدن به صورت خود خودداری کنند تا احتمال ابتلای آنان به کووید۱۹ کاهش یابد. اما بسیاری از افراد ناخودآگاه این امر را فراموش می کند. برای همین منظور مهندسان آزمایشگاه JPL ناسا  گردنبندی ابداع کرده اند که «پالس» نام دارد.

این گردنبند مجهز به یک حسگر با گستره عملکرد ۱۲ اینچ  و همچنین یک موتور ارتعاشی کوچک است. هنگامیکه فرد دستش را به سمت سرش حرکت می دهد، این موتور ارتعاشی فعال می شود. هرچه انگشتان فرد به صورت او نزدیک تر شوند، میزان ارتعاش گردنبند نیز بیشتر می شود.

ناسا در بیانیه ای در این باره می گوید: هدف «پالس» کاهش گسترش کووید۱۹ است. فرد در صورت لمس سطوح آلوده و سپس لمس چشمان، دهان یا بینی به این بیماری مبتلا می شود.

البته ناسا اشاره می دهد این گردنبند با هدف  جایگزین کردن ماسک طراحی نشده است و باید در کنار اقدامات دیگر برای جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ استفاده شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین