|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۶
کد خبر: ۲۹۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

دادستان‌های روسیه، دو مرد را به "دسیسه‌چینی برای قیام مسلحانه و حملات" در جریان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ به نیابت از یک گروه "تروریستی" موسوم به "نتورک" متهم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، یک دادگاه نظامی روس در شهر سن‌پترزبورگ برای دو تن از اعضای یک گروه چپ‌گرا در یک پرونده بحث‌برانگیز که واکنش شدید و اعتراض گروه‌های حقوق بشری را به همراه داشته، احکام طولانی مدت حبس صادر کرده است.

بنا به گفته دادستان‌ها، این سازمان در پشت پرده "دسیسه‌چینی برای یک قیام مسلحانه" در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۸ و حملات "تروریستی" در جریان جام جهانی فوتبال همان سال قرار داشته است.

"فیلینکوف" یکی از متهمان این پرونده- ۲۵ ساله- به مجازات هفت سال زندان و "بویارشینوف"- متهم دیگر این پرونده -۲۸ ساله که به خاطر مالکیت مواد منفجره نیز مجرم شناخته شده- به پنج سال و نیم زندان محکوم شد.

این‌ها تازه‌ترین احکامی بودند که برای اعضای همین گروه چپ‌گرا صادر شدند. دادگاهی در شهر مرکزی "پنزا" در روسیه در ماه فوریه، هفت عضو این سازمان را در همین پرونده با اتهامات مربوط به "تروریسم" به حبس محکوم کرد.

در آن زمان، گروه‌های حقوق بشری علیه احکام صادره صحبت کرده و مدعی شدند که پرونده‌ها بر اظهاراتی مبتنی است که اعضای گروه بعد از شکنجه در زمان بازداشت سرویس اطلاعات روسیه گفته‌اند. وکیل فیلینکوف و بویارشینوف گفته است که موکلانش علیه حکم دادگاه درخواست تجدیدنظر خواهند داد.

حکم متهمان پرونده فوق روز دوشنبه اعتراضاتی را به راه انداخت و در این راستا حدود ۸۰ تن در نزدیکی محل دادگاه تجمع کرده و شعار "شرم" و "آزادی زندانیان سیاسی" سر دادند. معترضان همچنین در جریان اعتراض خود، از بمب‌های دودزا استفاده کردند. یکی از طرفداران این گروه چپ‌گرا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت این "متهمان اقدام مرتبط با تروریسم انجام نداده‌اند." حدود ۳۰ تن در جریان این تجمع بازداشت شدند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین