|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۲۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
لاوروف تاکید کرد: بسیاری از تحلیل‌گران نسبت به ایجاد شکاف میان تمایلات آمریکا و فرصت‌های واقعی هشدار می‌دهند. می‌توانیم میلیون‌ها سند برای شما بیاوریم که نشان می‌دهد کشورهای جهان برای دیدار با سفرا و نمایندگان آمریکا اصرار دارند تا به آن‌ها بگویند بیایید روسیه را به کمک ما راضی کنید.
وزیر امور خارجه روسیه امروز (شنبه) با اشاره به تحریم‌های غرب گفت: ادعاها مبنی بر اینکه روسیه منزوی شده است، حتی ارزش صحبت کردن ندارد.
 به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز(شنبه) در شورای سیاست‌گذاری داخلی و خارجی گفت: قطعا اقتصاد ما به دلیل تحریم‌ها آسیب دیده است اما این به قیمت صدمه دیدن اقتصاد تمام کشورهایی تمام شده است که تحریم‌ها را اعمال کردند. غرب هیچ گاه هدف تحریم‌های ضد روس را که تغییر رژیم در روسیه بود پنهان نمی کند.

وی افزود: آن‌ها آشکارا اعلام کردند که تحریم‌ها باید اقتصاد روسیه را ویران کند و به افزایش اعتراضات مردمی بینجامد. غرب به وضوح گفته است که نمی‌خواهد برای تغییر سیاست‌ها تلاش‌ کند بلکه اقدام آن‌ها در راستای تغییر رژیم است.
با این حال سرگئی لاوروف در ادامه سخنانش گفت: روسیه نمی‌خواهد از همکاری با اروپا خودداری کند اما همه می‌دانند تجارت به روال سابق ممکن نخواهد بود.

لاوروف تاکید کرد: بسیاری از تحلیل‌گران نسبت به ایجاد شکاف میان تمایلات آمریکا و فرصت‌های واقعی هشدار می‌دهند. می‌توانیم میلیون‌ها سند برای شما بیاوریم که نشان می‌دهد کشورهای جهان برای دیدار با سفرا و نمایندگان آمریکا اصرار دارند تا به آن‌ها بگویند بیایید روسیه را به کمک ما راضی کنید. این در تمام کشورها انجام شده است و هیچ استثنایی وجود ندارد. حتی برخی کشورها از متحدان نزدیک ما هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از سخنانش به ائتلاف ضد داعش اشاره کرد و گفت: من از جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا) پرسیدم که چرا از طریق شورای امنیت اقدام نکردند و وی به من گفت که در آن صورت آن‌ها مجبور می‌شدند که به نحوی موضع نظام اسد را تثبیت کنند. حقیقت این است که آن‌ها نمی‌خواهند برای مقابله با داعش از شورای امنیت مجوز بگیرد. سوریه کشوری با حق حاکمیت و عضو سازمان ملل است و چنین کاری علیه آن درست نیست. وزرای امور خارجه می‌گویند که جان کری به وضوح به آن‌ها گفته است که بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) عامل جذب تروریست‌ها است. این منطقی کاملا نامعقول است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: دولت دمشق بسیار خوب با روسیه؛ آمریکا و سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای امحای مواد شیمیایی همکاری می‌کند. یک دریافت آشکار این است که عملیات آمریکا علیه داعش احتمالا پوشش برای وظایف دیگر از جمله تغییر نظام در آنجاست. آمریکایی‌ها حتی زمانی که لازم باشد با طالبان مذاکره می‌کند. آمریکا کاملا عمل‌گراست. پس چرا رویکرد در قبال سوریه تا این حد به این ایدئولوژی وابسته است؟ احتمالا پاسخ آن این است که عملیات مذکور چندان علیه داعش نیست و مقدمه چینی برای عملیات تغییر نظام است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین