|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۹۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
خادمی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و جشن‌های عروسی خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و عروسی اگر افرادی این موضوع را رعایت نکنند مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.
 استاندار لرستان گفت: از هموطنان می‌خواهیم به‌رغم آنکه استان مردم مهمان‌نوازی دارد، اما به دلیل شیوع کرونا و آماده نبودن شرایط مهمان‌نوازی، به مقصد استان برنامه‌ریزی نکنند.

سید موسی خادمی در جلسه ویدئو اجلاس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا که امروز سوم خردادماه صورت گرفت، با اشاره به آخرین وضعیت این بیماری در استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر روز در برخی از شهرستان‌ها افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را داریم، مقرر شده است برخی از محدودیت‌ها را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلات چند روز آینده به مناسبت عید سعید فطر و نظر به جاذبه‌های گردشگری لرستان، ممکن است مردم از سایر استان‌ها به استان سفر کنند که ما از همین‌جا اعلام می‌کنیم که استان علی‌رغم آنکه مردم مهمان‌نوازی دارد، اما به دلیل آماده نبودن شرایط مهمان‌نوازی به مقصد لرستان برنامه‌ریزی نکنند و در این ایام مراکز تفرجگاهی به‌شدت کنترل می‌شوند و پذیرش در این مناطق وجود ندارد لذا از همه هم‌میهنان به‌ویژه از استان‌های هم‌جوار درخواست داریم که به این استان سفر نکنند.

استاندار لرستان در خصوص موضوع کنترل و اعمال محدودیت‌ها در ورودی برخی از شهرها گفت: این موضوع در برخی از شهرستان‌ها به‌ویژه در چهار شهرستان بروجرد، دلفان، دورود و خرم‌آباد بر عهده فرمانداران گذاشته شده است.

خادمی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و جشن‌های عروسی خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و عروسی اگر افرادی این موضوع را رعایت نکنند مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در لرستان ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم در رعایت فاصله اجتماعی به اهمیت و ضرورت همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: اگر اهالی منطقه‌ای در این زمینه همکاری لازم را نداشته باشند علاوه بر اینکه برای خودشان مشکل ایجاد می‌کنند برای دیگران هم مشکل ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دو شهرستان بروجرد و دلفان گزارشات خوبی واصل نشده است، اضافه کرد: آمار مبتلایان در این دو شهرستان نسبتاً بیشتر است و علت آن، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازارها و در مراکز تفریحی است.

استاندار لرستان از مردم فهیم بروجرد و دلفان خواست برای حفظ سلامتی خودشان و همچنین کمک به‌سلامت استان و خروج از این وضعیت همکاری‌های خود را بیشتر کنند و با رعایت فاصله اجتماعی از حضور در مراسمات و ازدحام‌ها خودداری کنند.

خادمی بیان کرد: وقتی استانی در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد به حوزه اقتصادی و حوزه‌های دیگر خسارت‌های زیادی وارد می‌شود چراکه ما مجبوریم محدودیت‌ها را افزایش دهیم.

وی در خصوص برگزاری نماز عید فطر اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به هیچ عنوان تجمعات بزرگ برگزار نخواهد شد و با توجه به وضعیت استان که در حالت هشدار قرار داریم این فریضه مستحب برگزار نخواهد شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: در خصوص دو شهرستان پلدختر و چگنی که وضعیت آن‌ها سفید بوده، آخرین وضعیت آن‌ها بررسی خواهد شد و با همفکری دانشگاه‌علوم‌پزشکی و نماینده ولی‌فقیه در خصوص برگزاری نماز عید فطر در این دو شهرستان تصمیم‌گیری خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین