|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۲۹۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در پیونگ یانگ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اینترفاکس گفت: در رابطه با مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن که بی‌نتیجه مانده، به نظر می‌رسد که برگزاری دور آتی مذاکرات میان این دو کشور به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی موکول شده است.
سفیر روسیه در پیونگ یانگ اعلام کرد، کره شمالی تا قبل از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ هیچ برنامه‌ای برای برگزاری مجدد مذاکرات با واشنگتن ندارد.

به گزارش ایسنا، الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در پیونگ یانگ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اینترفاکس گفت: در رابطه با مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن که بی‌نتیجه مانده، به نظر می‌رسد که برگزاری دور آتی مذاکرات میان این دو کشور به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی موکول شده است.

وی افزود: آنها باید ببینند که نتیجه این انتخابات چه خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه بار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست‌هایی تاریخی دیدار و وی را تحسین کرده است اما امیدها در رابط با تحقق یک توافق جامع از بین رفته است.

ماتسگورا گفت: انتظار دارم که گفت‌وگوها میان واشنگتن و پیونگ یانگ نهایتا از سر گرفته شوند. روسیه از تعلیق این مذاکرات که ممکن است منجر به افزایش هر چه بیشتر تنش‌ها در این منطقه شود، ناراضی‌است.

وی افزود: مشخصا مسکو نمی‌تواند از تعلیق مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی که منجر به تشدید تنش‌ها در این منطقه شده است خوشحال باشد.

این سفیر همچنین از تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی انتقاد کرده و گفت: این تحریم‌ها مانع از تامین تجهیزات پزشکی حیاتی برای پیونگ یانگ شده است.

ماتسگورا افزود: این تحریم‌ها تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای کره شمالی را مسدود کرده و واشنگتن هر کسی را که با کره شمالی تجارت بکند حتی اگر این تجارت شامل کالاهای کاملا بی‌ضرر باشد، هدف می‌گیرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین